1 ügyfél = 30 másodperc

2010-12-01 11:18:18

A kormány azt várja, hogy mindenki, aki pénztártag maradna, személyesen nyilatkozzon erről a nyugdíjbiztosító valamelyik kirendeltségén. Ilyen iroda viszont annyira kevés van az országban, hogy ha valamilyen csoda folytán mindenki nyilatkozni akarna, egy ügyfélre tíz másodperc ügyfélfogadási idő se jutna. Az adminisztratív feltételeket már aligha a szabad választás alapján kalkulálható igényekre szabták a törvényjavaslatban.

A nyugdíjpénztári visszaléptetésről szóló törvényjavaslat szerint nem az állami pillérbe való visszalépésről, hanem a pénztártagság fenntartásáról kell nyilatkozni, és a nyilatkozatokat a területileg illetékes nyugdíjbiztosítási irodákban személyesen kell kitölteni. Ahogy korábban írta az Index, ez nem kis feladat, mert az országban nincs túl sok ilyen iroda. A törvény szövegéből arra lehet következtetni, hogy a kormány csak a regionális központokat vonná be a folyamatba, ezekből hét van, plusz egy országos hatáskörű a fővárosban. Ez esetenként száz kilométeres utakra kényszerítheti a nyugdíjpénztári tagságukat megtartani vágyókat. Valamivel jobb lenne a helyzet, ha a szabályozás a regionális ügyfélszolgálati irodáknak is adna jogot a dokumentumok kezelésére. Ilyen irodák régiónként több városban is működnek, a pontos lista itt van, ennek alapján akár harminchárom helyen is fogadhatják az ügyfeleket.

Ha a további részletek is érdeklik, ide kattintva olvashatja el az Index.hu-n megjelent írást teljes terjedelmében.

Vissza...