Azt kérdeztem, hogy tud-e arról, hogy a NAV vizsgálat szerint alapos a gyanúja annak, hogy az előző önkormányzati ciklus egyik volt Fideszes önkormányzati képviselője úgy kapott az Intézményi Szolgáltató Szervezetnél fizetést, hogy nem kellett azért cserében munkát végeznie?
Azt kérdeztem, hogy (immár) az információ birtokában tervezi-e ennek az ügynek a tisztázása érdekében kiterjeszteni a belső vizsgálatot?
Azt kérdeztem továbbá, hogy polgármester úr tudtával, közvetett, vagy közvetlen kérésére történt-e az Intézményi Szolgáltató Szervezetnél a volt Fideszes önkormányzati képviselő alkalmazása?
Nos, polgármester úr azzal átlépte a Rubicont, hogy 2015 novemberének elején feljelentést tett hűtlen kezelés gyanújával.
„Polgármesterként kötelességemnek érzem, hogy az intézmény tisztázása, valamint a felelősségre vonás érdekében megtegyem a szükséges jogi lépéseket. A mai napon a Veszprémi Rendőrkapitányságon feljelentést teszek ismeretlen tettesek ellen a Btk. 374. § (1) bekezdésébe ütköző és a (3) bekezdés a) pontja szerint minősülő, nagyobb értékre elkövetett gazdasági csalás bűntette elkövetésének alapos gyanúja, valamint a Btk. 376. § (1) bekezdésébe ütköző és a (3) bekezdés a) pontja szerint minősülő hűtlen kezelés bűntette elkövetésének alapos gyanúja miatt.”
Azzal, hogy ezt a közlemĂ©nyt kiadatta a polgármester Ăşr, ebbĹ‘l már nincs visszaĂşt. Gondolom, azzal tisztában van, hogy ha a gyanĂş beigazolĂłdik, Ă©s kiderĂĽl, hogy 2014 májusa Ăłta nem kell munkát vĂ©gezni fizetĂ©sĂ©rt a volt Fideszes önkormányzati kĂ©pviselĹ‘nek, mĂ©g az sem lehetetlen, hogy a mai napig, mert mĂ©g mindig alkalmazásban van ott az illetĹ‘, akkor ez egyĂ©rtelműen a hűtlen kezelĂ©s megvalĂłsĂtása.
A közlemĂ©nyĂ©ben ezt is Ărta polgármester Ăşr : „A veszprĂ©mi intĂ©zmĂ©nyekkel szemben a városvezetĂ©s alapvetĹ‘ elvárása, hogy tevĂ©kenysĂ©gĂĽket minden szempontbĂłl törvĂ©nyesen, a jogszabályok betartása mellett vĂ©gezzĂ©k. Az IntĂ©zmĂ©nyi SzolgáltatĂł Szervezet korábbi vezetĂ©se alatt felmerĂĽlt a gyanĂş egyes szabálytalanságokra, ami a városvezetĂ©s tiszta Ă©s átláthatĂł irányelveivel szöges ellentĂ©tben áll. Az elmĂşlt napokban a tudomásomra jutott, hogy az intĂ©zmĂ©ny – azĂłta önkĂ©nt lemondott, ezzel a felelĹ‘ssĂ©gĂ©t elismerĹ‘ – korábbi vezetĂ©se alatt több esetben az intĂ©zmĂ©nyi takarĂtások körĂĽlmĂ©nyei tisztázatlanok voltak. Ezt a gyanĂşt a hivatal belsĹ‘ ellenĹ‘re a 2015. oktĂłber 29-Ă©n kĂ©rt adatszolgáltatások eredmĂ©nyei alapján megerĹ‘sĂtette.”
Mostani „válaszában” 17 nap gondolkodás után, ami persze nem válasz egyik kĂ©rĂ©semre sem, azt Ărja, az intĂ©zmĂ©nyvezetĹ‘k saját hatáskörben döntenek a közalkalmazotti jogviszony lĂ©tesĂtĂ©sĂ©rĹ‘l, a munkaköri feladatok meghatározásárĂłl, a munkavĂ©gzĂ©si Ă©s rendelkezĂ©sre állási kötelezettsĂ©g meghatározásárĂłl, annak ellenĹ‘rzĂ©sĂ©rĹ‘l.
Ă–nnek, mint a vezetĹ‘ munkáltatĂłi jogait gyakorlĂł szemĂ©lynek meg kötelessĂ©ge a belsĹ‘ ellenĹ‘rzĂ©st azonnal elrendelni, ha felmerĂĽl további szabálytalanságok gyanĂşja. EzĂ©rt nem válasz, amit annak szán, az csak a felelĹ‘ssĂ©g elhárĂtása.
Azok után, hogy megtette a feljelentést, ebben az ügyben nem vizsgálódni, több mint hiba, már a felelősség egy részének az átvállalása.
 |