Katanics Sándor … utcáról hallomásból összegyűjtött információkra alapozza vádjait, hamis kijelentésekkel rágalmazza meg az Intézményi Szolgáltató Szervezetet. … Az ISZSZ az utóbbi időben többször is átesett belső ellenőrzésen, ami nem talált szabálytalanságot a működésben.”
A reagálás azt a látszatot kelti, hogy GyĹ‘rffy JĂłzsef az ISZSZ igazgatĂłja nem ismeri, vagy nem Ă©rti a belsĹ‘ ellenĹ‘ri jelentĂ©sben leĂrtakat. Ha ez Ăgy van, az vezetĹ‘i alkalmatlanságát jelzi. A reagálás ráadásul arcátlanul felháborĂtĂł, mert, a helyzet ennĂ©l mĂ©g rosszabb. - Ăšgy tesz az igazgatĂł, mintha nem lĂ©tezne a szabálytalanságok megszĂĽntetĂ©sĂ©re általa a jegyzĹ‘nek kĂĽldött Ă©s a polgármester valamint a jegyzĹ‘ által tudomásul vett intĂ©zkedĂ©si terv.
- Ez már nem csak szakmai hiátus, hanem tisztességtelenség is.
NĂ©zzĂĽk a tĂ©nyeket. Mik a legkirĂvĂłbb, a belsĹ‘ ellenĹ‘ri jelentĂ©s által is magas kockázatĂşnak ĂtĂ©lt szabálytalanságok az 1 milliárdbĂłl gazdálkodĂł ISZSZ-nĂ©l:
1. JelentĹ‘s hiba, hogy a szabályozások ellenĂ©re több esetben a kötelezettsĂ©g vállalást nem a jogkörrel felhatalmazott szemĂ©ly tette. A szakmai teljesĂtĂ©s igazolás nem törtĂ©nt meg teljes körűen, többnyire a szemĂ©lyi jellegű kifizetĂ©seknĂ©l.
2. Nem állapĂthatĂł meg minden esetben, hogy pl. egy-egy beruházás hol törtĂ©nt, mi a költsĂ©ghely a költsĂ©gviselĹ‘.
3. Előzetes kötelezettség-vállalás, illetve fedezet megléte nélkül kezdeményeztek kifizetést.
4. A belső szabályozást megsértve a beszerzéseknél nem minden esetben kértek be legalább 3 ajánlatot.
5. A közbeszerzĂ©si Ă©rtĂ©khatárt meghaladĂł beszerzĂ©seknĂ©l több esetben nem indĂtott az intĂ©zmĂ©ny közbeszerzĂ©si eljárást.
6. A prĂłbatakarĂtásoknál: Az ellenĹ‘rzĂ©s vĂ©lemĂ©nye szerint a szerzĹ‘dĂ©s nem felel meg a kötelezettsĂ©gvállalás szabályainak, mivel nem tartalmazza az elvĂ©gzendĹ‘ munkák mennyisĂ©gĂ©nek meghatározását, ennek hiányában a konkrĂ©t kötelezettsĂ©gvállalás konkrĂ©t összege nem határozhatĂł meg.
Mi több: a szakmai teljesĂtĂ©s igazolĂł a logisztikai igazgatĂł helyettes felelĹ‘ssĂ©ge megállapĂthatĂł, mivel nem a szerzĹ‘dĂ©s idĹ‘tartamában kĂvĂĽl esĹ‘ teljesĂtĂ©st igazolt le, nem kezdemĂ©nyezte a szerzĹ‘dĂ©s mĂłdosĂtását. VeszprĂ©m Megyei JogĂş Város terĂĽletĂ©n működĹ‘ általános- Ă©s (szak)közĂ©piskolák iskolai Ă©tkeztetĂ©sĂ©nek biztosĂtására irányulĂł közbeszerzĂ©si eljárás jogsĂ©rtĹ‘:
2014. december 18. Közgyűlés, határozatrészlet: „Veszprém Megyei Jogú Város Önkormányzatának Közgyűlése felhatalmazza az Intézményi Szolgáltató Szervezet igazgatóját, hogy a Polgármesteri Hivatal Közbeszerzési Csoportjának közreműködésével lefolytatott közbeszerzési eljárást követően a nyertes ajánlattevővel 2015. július 30 – 2020. június 30. időtartamra a diákétkeztetéssel kapcsolatos szolgáltatási szerződést kösse meg.”
Az intĂ©zmĂ©ny Ă©s az intĂ©zmĂ©nyvezetĹ‘ sĂşlyosan megsĂ©rtette a KözgyűlĂ©si döntĂ©st azzal, hogy kĂĽlsĹ‘ partnereket vont be a közbeszerzĂ©si eljárás lefolytatásába, ami ráadásul nagyjábĂłl 7 milliĂł Ft többletköltsĂ©get jelentett! A helyzetet sĂşlyosbĂtja az, hogy „A szerzĹ‘dĂ©skötĂ©s idĹ‘pontjában az intĂ©zmĂ©nynek nem volt a VMJV KözgyűlĂ©se által elfogadott költsĂ©gvetĂ©se, a feladat ellátásárĂłl szĂłlĂł 324/2014. (XII.18.) közgyűlĂ©si határozat elĹ‘zetes kötelezettsĂ©gvállalásrĂłl nem döntött.”
Mind a kötelezettségvállalás, mind a pénzügyi ellenjegyzés szabálytalanul történt.
Javasoljuk, hogy kĂ©rjĂ©k ki a jegyzĹ‘tĹ‘l a belsĹ‘ ellenĹ‘ri jelentĂ©st, ami igazolja állĂtásainkat, ráadásul ennĂ©l sokkal többet is tartalmaz.
Mi kell mĂ©g ahhoz, hogy az elkövetett szabálytalanságok miatt megtörtĂ©njen a felelĹ‘ssĂ©gre vonás Ă©s a város vezetĹ‘i intĂ©zkedjenek a szabálytalan gazdálkodás által okozott anyagi károk megtĂ©rĂtĂ©sĂ©rĹ‘l?
Ki áll az intézményvezető háta mögött?
Miért ilyen elnéző a városvezetés a jogszabályokat be nem tartó vezetőkkel?
és még nincs vége
7 + 1.
Van Ăşjabb hĂrĂĽnk is. Tudomásunkra jutott, hogy a KabĂłca BábszĂnház Ă©s Gyermek KözművelĹ‘dĂ©si IntĂ©zmĂ©nyben sikkasztás törtĂ©nt. A rendĹ‘rsĂ©gi feljelentĂ©shez törtĂ©nĹ‘ számszerűsĂtĂ©s Ă©rdekĂ©ben 2015. márciusában belsĹ‘ ellenĹ‘rzĂ©si vizsgálat kĂ©szĂĽlt. MegállapĂthatĂł, hogy az intĂ©zmĂ©ny bankszámlájára Ă©venkĂ©nt jelentĹ‘s összegek nem kerĂĽltek feladásra; a belsĹ‘ ellenĹ‘ri jelentĂ©s számĂtásai szerint ez az összeg 2009.01.01 – 2015.02.05. idĹ‘szakra összesen 6.605.499 Ft.
A hiányzó bevételi összegek az intézménynél további bevétel kiesést is eredményeznek, mivel az intézmény az előző évi befizetéseinek elmaradása miatt jelentős összegű TAO támogatástól is elesett. (Társasági nyereségadó kedvezmény)
KĂ©rdezzĂ©k meg a város vezetĹ‘it, jegyzĹ‘jĂ©t Ă©s polgármesterĂ©t, hogyan törtĂ©nt meg a károk megtĂ©rĂtĂ©se!
Közpénzek, közvagyon,
Veszprém Megyei Jogú Város
2015!
(fotĂł: Vehir.hu) |