Veszprém lehet zöldebb, sikeresebb, lendületesebb!

2014-10-09 17:46:00

"Mi adókat csökkentünk, utakat, járdákat építünk, támogatjuk a lakásépítéseket, felújításokat!"

Pár nap múlva, október 12-én ismét - idén immár harmadszor - urnákhoz járul az ország népe, az önkormányzatok megválasztása céljából. Veszprémben is széles a választék, a számtalan képviselőjelölt mellett öt polgármesterre is szavazhat a lakosság.

A legszélesebb összefogás a demokratikus ellenzéket (MSZP, DK, Együtt-PM, Liberálisok, Lokálpatrióták) képviselő Katanics Sándor mögött sorakozott fel. Ő a következőkben foglalta össze terveiket, elképzeléseiket:

- Úgy kampányol - nyolc évnyi fideszes többséget maga mögött tudva - a városvezetés az október 12-én esedékes helyhatósági választásokra, hogy „Veszprém az első”, a város fejlődik, sikeres és lendületben van.

- Lehet-e az a város lendületben, ahol a magánszemélyekre és vállalkozásokra jutó adóteher a megyei jogú városok sorában az elsők között van? Mert ez sajnos így van! Az adókedvezmények esetében pedig a mezőny végén kullogunk.

- Sikeres lehet-e az a város, amelyik nem tiszta? Ahol a beruházások körül sem minden tiszta. Ahol az uniós projektekben nem az a fontos, hogy képes-e az önfenntartásra, hanem az, hogy ki nyerheti meg a fideszközeli klientúrából a kivitelezést. Ha benézünk a kirakat, azaz a Kossuth utcát övező utcák mögé, láthatjuk, hogy Veszprém ilyen értelemben sem tiszta. Egyre szemetesebb és egyre koszosabb! Nem sikerült megoldani az évekkel ezelőtt ígért zárt szeméttárolók kiépítését sem. A társasházak „nyakába akarták azok költségeit varrni”, de a lakók nem hagyták magukat, a vezetők visszakoztak.

- Lendületben van-e az a város, ahol az önkormányzati tulajdon lepusztulóban van? Ahol a belvárosi boltok kiadók, üresek, ahol az önkormányzati vagyont apránként áron alul eladják. A Völgyhídnál a Zeneművészeti Szakközépiskola épületét, a kollégium épületével együtt azért ürítették ki sebtében két éve, mert állítólag vevőt láttak rá. A vevő persze „elillant”. Az iskolát átköltöztették a szintén leromlott állapotban lévő volt "Dimitrovba”. Azóta az egész iskola működése került veszélybe.

- A volt Lovassy (ma közgazdasági) épülete a Vár utca 10. alatt már öt éve üresen áll és aggasztóan rossz állapotban van. A mindennapos testnevelés bevezetése után, ahelyett hogy további tornatermek és sportcsarnokok építésébe fogtak volna, a belvárosi sportcsarnokot eladták az egyháznak.

- Feleslegesen vettek meg 20 hektárt (400 millióért!) ipari parknak a repülőtér mellett. Veszprém egésze lett vesztese annak, hogy a Veszprém–Szentkirályszabadjai repülőtér fejlesztőjét nem segítette, hanem inkább akadályozta, a Fideszes városvezetés.

- Lendületben van–e az a város, amelyik a Jutasi- és Budapesti út kereszteződésébe úgy épít körforgalmat, hogy a régi aluljáró mellett 20 méterre létrehoz még egyet és a körforgalom közelében a lámpás csomópontokat meghagyja? Ha megépült volna a körforgalom a Bagolyvár úti- és a Kopácsi úti-, valamint a Mártírok úti kereszteződésben, szakemberek szerint nem lett volna szükség az aluljárókra. S most, hogy látszik már, megmaradt a belváros közlekedésének a túlzsúfoltsága, készülnek átadni a volt szikvíz parkoló helyén kiépített és Radnóti térig tartó útszakaszt. Azzal, hogy ez perek tucatjait jelenti hamarosan a városnak, láthatóan nem foglalkoznak.

- Tehették volna, mégsem szorgalmazták a belső körgyűrű hiányzó szakaszának kiépítését a Jutasi út és a Pápai út között. Navracsics Tibor (aki a legfrissebb információk szerint szerint mégsem a közoktatással és kultúrával foglalkozó uniós biztos lesz, hanem várhatóan a közlekedésfejlesztési feladatokkal foglalkozhat) érdekes módon az utóbbi négy évben azt szorgalmazta, aminek korábbi országgyűlési képviselő korában még éppen az ellenkezőjét hirdette igencsak nagy garral.

- "A lehető legrosszabb lehetőség fog megvalósulni, ami a jelenlegi külső útgyűrűnket tenné négysávossá, erősítené meg és arra terelné rá a plusz forgalmat. Pedig csak jó szándék kérdése, hogy milyen infrastrukturális fejlesztéseket támogat a kormányzat. Ezért arra kéri a régió országgyűlési képviselőit, hogy a józan érvek alapján döntsenek...” – jelentette ki Navracsics Tibor 2008. április 22-én.

- Mégis ez a legrosszabb lehetőség valósul meg a déli körút 2x2 sávosításával. „Köszönhetően” az előző és mostani fideszes városvezetésnek. Pedig a Veszprémet valóban elkerülő M8-as autópálya Veszprém-Dunaújváros szakaszának nyomvonalát a szocialista–liberális kormány idején a 104/2005 (XII.9.) GKM rendeletben már közel tíz évvel ezelőtt kihirdették.

- Mi október 12-e után egy tiszta várost akarunk építeni. A fejlesztésekben ugyanúgy lesz tiszta, mint a közterületeiben. Adócsökkentéssel hozzuk lendületbe a várost, s nem árusítjuk ki az értékes városvagyont. Az önkormányzat és a város cégeinek tulajdonában lévő üzlethelyiségeket éppen ezért nem el-, hanem kedvezményesen bérbe adjuk a kis- és középvállalkozások számára. Támogatni fogjuk a magánerős lakás- és bérlakásépítéseket, a rezsicsökkentő lakásfelújításokat. Első intézkedéseink egyike lesz a közszolgáltatók civil kontroll alá helyezése. Többségében sajnos nem akadálymentesek a járdák, a közutak és a közintézmények. Ezen is sürgősen változtatni kell.

- A fejlesztésekhez a pénzt az unió adja és nem a Fidesz. Pályázati forrásokból megépítjük a belső körgyűrű zárásaként a Jutasi és Pápai utat összekötő szakaszt, amit már 2006-ban előkészítettünk. Itt az ideje, hogy városrészeket összekötő kerékpárutak létesüljenek, s öt év semmittevés után megépüljön a Kádártát és Gyulafirátótot elkerülő út is, mindannyiunk örömére.

- Mi egy zöldebb, sokszínűbb, sikeresebb, versenyképesebb Veszprémet akarunk, ebben vagyunk érdekeltek. Mindezek figyelembevételével kérem a megyeszékhely Tisztelt Választópolgárait, hogy ne szlogenektől megtévesztetten, hanem megfontoltan adják le szavazataikat. Egy szebb és tisztább Veszprém érdekében!

Forrás: Veszport.hu

Vissza...