A fejlesztések sorrendje rossz

2014-09-16 16:58:44

Ezen a héten a közlekedéssel kapcsolatban kérdeztük a polgármesterjelölteket. Elsőként Katanics Sándor, az MSZP, a DK, az Együtt-PM, az MLP és a Lokálpatrióták jelöltje válaszol.

– Az elmúlt években megépült a Budapest úti körforgalom, újabbak vannak tervben, és heteken belül elkészülhet a belvárost a Radnóti térrel összekötő új útszakasz. Mit gondol a veszprémi úthálózat fejlesztéseiről?

– Amit már jó néhány évvel ezelőtt – még a tervek elkészültekor – minderről gondoltam. Sajnos azóta az élet igazolta is sejtéseimet. Rengeteg pénzt költöttünk el uniós forrásokból és jelenleg a belvárosi közlekedés ugyanolyan rosszul, akadozva működik, amilyen módon működött a Budapesti úti körforgalom elkészülése előtt. Mindezt közlekedésmérnökök az általunk akkor rendezett fórumon is megjósolták, a szavukra mégsem adtak.

Feleslegesen és drágán készültek el az aluljárók. Modern gondolkodású, fejlődő városokban nem a gyalogosokat kényszerítik a föld alá. Az észak-déli tengely átadásával a szinte mindennapos torlódás a belvárosban még gyakoribb lesz várhatóan. Amíg nem épül meg a Mártírok úti, a Bagolyvár úti és a Kopácsi úti körforgalom, addig marad a mindennapos dugó. Eleve elhibázott a sorrend és a most a Radnóti tér közelében megépülő dupla körforgalom, illetve a belvárost a térrel összekötő útszakasz miatt a város komoly mértékű anyagi kártérítések megfizetésére is számíthat.

– Közel tíz kilométernyi kerékpárút található a városban, megépült a Veszprémet Nemesvámossal összekötő szakasz, előkészítés alatt a márkói és a csopaki nyomvonal. Hol tart Veszprém a kerékpáros közlekedés terén?

– A sorrenddel itt is baj van. Előbb kellett volna Veszprémen belül megoldani a kockázatmentes kerékpáros közlekedés kialakítását. Szomorúnak tartom, hogy a Kádrátáig 2002-ben elkészült gyalogos és kerékpárút építésének a folytatását nem támogatta, inkább akadályozta a jobboldali városvezetés. Kész tervek voltak arra, hogy Kádártán keresztül turisztikai célzattal, hogyan mehetne tovább az út Rátótig. Aztán a rátóti képviselő az utat a 82. számú út melletti területre szabályoztatta ki. Most meg azt ígéri, hogy ebben a ciklusban Kádártán keresztül építik meg. Eltelt közben kétszer négy év.

A belvárosban az aluljárók kialakítása és az új burkolat lerakása óta sokan kerékpároznak a gyalogosok számára kialakított területeken, futkározó kisgyermekek között, ezzel balesetveszélyes helyzetet okozva. Ha nem kerítünk sort sürgősen arra, hogy a Kossuth utcai és az aluljárókon át a kerékpározást valamilyen módon szabályozzuk, tragédia is bekövetkezhet.

– Jelenleg is folyamatban van a helyi járatos közlekedésre kiírt pályázat, a döntést már a következő képviselő-testület hozza meg. Ha ön lesz a polgármester, milyen elvárásokkal érkezik majd az ezt tárgyaló ülésre?

– Jelenleg nem igazán van olyan útvonal, ahol a helyi járatos közlekedést igénybe vevők elégedettek lennének a szolgáltatással. A külvárosokban lakók nem tudnak számos belvárosi programban részt venni az esti és éjszakai járathiány miatt. A beérkező és az induló vonatok menetrendi időpontjaihoz sem alkalmazkodnak mindig a buszok.

A hétvégi közlekedési lehetőségek rosszak, a járatok a korai munkakezdési időpontokhoz sem mindig igazodnak, a városon belüli járatcsatlakozásokat is lehetne az igényeknek megfelelően tökéletesíteni. Egy számunkra elfogadható ajánlatban nélkülözhetetlen a gépjárműpark modernizációja, az akadálymentesség feltételrendszerének biztosítása.

Olyan ajánlatot szabad csak elfogadni, ami a város polgárinak az elváráshoz maximálisan igazodik.

– Milyennek látja Veszprém helyzetét a helyközi, távolsági tömegközlekedés terén?

– Változatlanul igaz, hogy tömegközlekedési eszközökkel este nyolc és reggel öt óra között szinte lehetetlen elhagyni a várost. Nagyobb és távolabbi városokba a napi egy járatnál többre is igény volna. Igaz, a legnagyobb gondja jelenleg az embereknek nem ez. Sokaknak a mindennapok biztonságos megélhetésének a megteremtése a megoldandó probléma.

Forrás: Vehir.hu

Vissza...