Azzal sem érdemes már részletekbe menően foglalkozni, hogy mi van akkor, ha nemcsak a Vas Gereben utcai parkolóház nem valósul meg, hanem a Bagolyvár úti sem. (Annyit azért megjegyzek, ebben az esetben az egész belvárosi rehabilitáció bukott volna el.)
Az viszont- ennyi idĹ‘ eltelte után is- Ă©rdekes lehet, Ă©s egy utĂłlagos vizsgálat során mĂ©g esetleg olyasmi is kiderĂĽlhet, hogy ez a projekt is egy biztos „eleme” volt a nagy átverĂ©snek. Nemcsak a Hangvilla projekt volt a belvárosi rehabilitáciĂł rĂ©szekĂ©nt egy látványos trĂĽkk BrĂĽsszel sikeres átverĂ©sĂ©hez. A Bagolyvár Ăşti parkolĂłház megvalĂłsĂtása ĂĽgyĂ©ben is erĹ‘sen sántĂt az a pályázatban leĂrt állĂtás, hogy kĂĽlsĹ‘ beruházĂł az Ă©pĂtĂ©st vállalĂł, un. konzorciumi partner. A Hangvilla ĂĽgyben is azt hiszi az uniĂłs forrás biztosĂtĂłja, hogy magánerĹ‘s beruházásban zajlott le az Ă©pĂtkezĂ©s. Közben nyilvánvalĂłvá vált mára, hogy egy fideszközeli vállalkozĂł tulajdonkĂ©pen nem is saját forrásaibĂłl, hanem közpĂ©nzbĹ‘l, csupán az önkormányzat kĂ©szfizetĹ‘ kezessĂ©gĂ©nek a vállalása mellett volt kĂ©pes az Ă©pĂtkezĂ©s megvalĂłsĂtására. Mindezt Ăşgy, hogy a veszprĂ©mi Fideszes polgármester az eskĂĽjĂ©t megszegve segĂtette egy jogszabály kijátszásával elindĂtani a megvalĂłsĂtást.
A parkolĂłház Ă©pĂtĂ©sĂ©nek tervĂ©rĹ‘l a Veszport 2011 oktĂłberĂ©ben mĂ©g azzal a cĂmmel Ăr, hogy „a VKSZ cĂ©ge Ă©pĂtheti meg a parkolĂłházat”. (Az önkormányzati tulajdonĂş közĂĽzemi zrt. egyik leányvállalata, a ParkolĂłház Kft. Ă©pĂtheti meg a belvárosi parkolĂłházat – többek között errĹ‘l is döntött csĂĽtörtöki ĂĽlĂ©sĂ©n a kĂ©pviselĹ‘-testĂĽlet.) MiĂ©rt is Ă©rdekes ez? Mert a VKSZ Zrt. 100 százalĂ©kban önkormányzati tulajdon. S akkoriban, amikor a belvárosi rehabilitáciĂł pályázati eljárása zajlott, BrĂĽsszellel azt kellett elhitetni, hogy számos magánbefektetĹ‘ csatlakozott a projekthez, Ăşgy mint konzorciumi partner. Az prĂłbálták eltitkolni, hogy valĂłjában az önkormányzat a megvalĂłsĂtĂł, Ă©s a támogatások lehĂvása Ă©rdekĂ©ben ezeknek a trĂĽkköknek a beĂ©pĂtĂ©se nĂ©lkĂĽlözhetetlennĂ© vált az önkormányzat számára. (Mondhatnánk csalásnak is, hisz ma már a polgárok a törvĂ©nyek alkotĂłitĂłl ezt sem igazán látják problĂ©másnak.)
Engem az egyáltalán nem zavar, ha magánbefektetĹ‘ kockáztatja a pĂ©nzĂ©t, s esetleg tĂ©vesen mĂ©rlegeli, hogy van-e Ă©rtelme egy valamikor alig 90 fĂ©rĹ‘helyes parkolĂłterĂĽlet fölĂ© kb. kĂ©tszer akkora befogadĂłkĂ©pessĂ©gű parkolĂłházat Ă©pĂteni fĂ©lmilliárd forintbĂłl. (AmiĂłta átadták a parkolĂłházat, szinte naponta nĂ©zem meg, mekkora benne a forgalom. Az a tapasztalatom, hogy hĂ©t közben mĂ©g annyian sem parkolnak a házban, mint amennyien eddig parkoltak a helyĂ©n lĂ©vĹ‘ terĂĽleten. JĂł, ha egyszerre 50-60 gĂ©pkocsi parkol az Ă©pĂĽletben, Szombaton dĂ©lelĹ‘tt talán ennĂ©l egy kicsit többen, de akkor is jĂł ha a befogadĂłkĂ©pessĂ©g harmada van kihasználva. Szombat dĂ©lutántĂłl pedig látványosan pang az ĂĽressĂ©gtĹ‘l, hiszen a környezetĂ©ben ingyen lehet parkolni, akkor meg minek fizetne a parkolásĂ©rt normális ember.)
Az átadáskor -2014 januárjának elejĂ©n- megjelent hĂradásokban már nyoma sincs annak, hogy köze lenne az Ă©pĂttetĹ‘nek a VKSZ Zrt.-hez. Pedig a ParkolĂłház Kft. igazgatĂłja nem más, mint a VKSZ Zrt. igazgatĂłságának az elnöke. Ha ne adj isten lesz egy utĂłellenĹ‘rzĂ©s a belvárosi rehabilitáciĂł ĂĽgyĂ©ben, BrĂĽsszelt Ă–nök szerint nem fogja Ă©rdekelni, hogy egĂ©szen „vĂ©letlenĂĽl” a Bagolyvár Ăşti parkolĂłházba költözött a Parkolási Ăśzem ĂśgyfĂ©lszolgálata is? S vĂ©lhetĹ‘en az sem teljesen Ă©rdektelen az ellenĹ‘rzĂ©st vĂ©gzĹ‘k számára, hogy a Bagolyvár Ăşti ParkolĂłház ĂĽzembe helyezĂ©sĂ©rĹ‘l a VeszprĂ©mi KözĂĽzemi SzolgáltatĂł Zrt. lelkes „beszámolĂłt” is közzĂ©tett. Nagyon Ăşgy tűnik mindezekbĹ‘l, hogy Ă©rdekĂĽk fűzĹ‘dik ahhoz, hogy a parkolĂłház minĂ©l keresettebb Ă©s elfogadottabb legyen a parkolĂłhelyet keresĹ‘k számára. A veszprĂ©miek Ă©rdeke viszont mintha egyáltalán nem számĂtana.
 |