Kénytelen vagyok ismét bírálni a helyi sajtót. A sajtónál is jobban a többséget adó Fideszes politikusokat. Amikor szóba került 2015 júliusában, hogy korszerűbb közlekedést céloz meg a veszprémi testület, megjelent egy-két semmitmondó híradás. Világosan, érthetően senki nem tartotta fontosnak elmagyarázni, milyen módon képzelhető el Veszprém tömegközlekedésének megváltoztatása.
|
A Napló megyei napilapként egy alig pár soros tudósításban július végén a rendkívüli közgyűlésen tárgyaltakról csak lelkendező sorokat közölt. Azt például fontosnak tartotta megírni, hogy „az 5,2 milliárdos fejlesztés korszerű, jövőbe mutató, környezetkímélő”, s azt is, hogy Porga Gyula a vitát követően „úgy fogalmazott, jól esett a számára, hogy az ellenzék többsége is vállalja a politikai felelősséget”.
Talán jobb lett volna, ha az elmúlt hetekben méltóztatnak elvégezni a feladatukat és tájékoztatják a tervek lényegéről az olvasóikat. Nemcsak a veszprémieket, hanem Veszprémbe naponta bejárók ezreit is érintik a változások. Nyilván csak akkor, ha megnyeri Veszprém a pályázatot, amit most készül benyújtani. Csütörtökön erről tárgyalunk és már a júliusi rendkívüli közgyűlésen is kértük, fektessen a Fideszes többség sokkal nagyobb hangsúlyt a lakosság korrekt tájékoztatására és adjon lehetőséget az aggodalmak és kérdések megfogalmazására. A Veszprémi 7 Napra évi 25 milliót költ a város a veszprémi adófizetők pénzéből. Az ingyenes hetilap sem tartotta fontosnak a városban élők korrekt és alapos tájékoztatását.
Egyedül a Naplóból elüldözött újságírók és lelkes amatőrök által létrehozott, illetve működtetett internetes újság, a Veszprém Kukac próbál segíteni, nyilván a kritikusabb hangokat is megjelentve és tájékoztatni. Mindezt az adófizetők pénzéből alaposan kistafírozott és a kormány eszetlen reklámjait online oldalukon orrvérzésig mutogató médiáktól sajnos nem „várhatjuk” el. Ők nagyfokú szervilizmussal tűnnek ki csupán mostanság. Érdemes elolvasni a Veszprém Kukac cikke utáni hozzászólásokat. Válaszolni is lehetne értelmesen a legtöbb aggódó megjegyzésre, de talán majd a csütörtöki közgyűlés után lesz ebben is némi változás. Én azon leszek. Mert a város, ha nem lép, belefullad a mindennapos közlekedési káoszba és persze abba a szmogba, amit az álló gépjárműforgalom abban a városban is képes produkálni, ahol vagy a szél fúj, vagy a harangok zúgnak.
Zárszóként csupán még egy „apróság”. A július végi 5,2 milliárdos „álom”, mára 9 milliárd fölé duzzadt. Aki nagyot akar markolni, az általában keveset fog. Ha ez így lesz, ebben az esetben lehet csak igazán nagy az a harag, ami –valóban- joggal fordulhat a város vezetői irányába.
|