Miközben tudtommal 4 Ă©ve már Ĺ‘k irányĂtják a várost. Ăšgy látszik eddig azt elfelejtettĂ©k, hogy az Ă©pĂtkezĂ©st az alapozással kell kezdeni. S akkor az elmĂşlt 4 Ă©vben minden bizonnyal csak „falaztak”, ha már alapozni nem alapoztak. Elhangzik a tudĂłsĂtásban az is, „sajnos, a hitelfelvĂ©telt a tavalyihoz kĂ©pest nem tudták csökkenteni, működĂ©si Ă©s fejlesztĂ©si hitelek felvĂ©telĂ©re is szĂĽksĂ©g lesz.” No, akkor ott vagyunk, ahol a part szakad! S nem csoda, hogy a „lyukas gatya” befoltozására sincs pĂ©nz. Valamivel több, mint kĂ©t hete - a valamikori Csaplár János utcábĂłl Bagolyvár Ăşttá lett Ă©s a Cserhát lakĂłtelepet a VölgyikĂşttĂłl is elválasztĂł ĂştrĂłl - a Galamb utca irányába vezetĹ‘ lĂ©pcsĹ‘sort ĂştjelzĹ‘ táblákkal Ă©s fasorompĂłkkal zárták el a gyalogosan közlekedĹ‘k elĹ‘l. Elzárták, hiszen balesetveszĂ©lyessĂ© vált a babakocsis közlekedĂ©st is lehetĹ‘vĂ© tĂ©vĹ‘ lĂ©pcsĹ‘. Nem most, hanem már legalább kĂ©t Ă©ve. JĂłmagam- mivel naponta többször is járok arra- párszor már jeleztem is a városĂĽzemeltetĂ©s illetĂ©keseinek, baj van a lĂ©pcsĹ‘ állapotával. EmlĂ©keim szerint tavaly nyáron jött is egy kĹ‘művesmester aki felmĂ©rte a lĂ©pcsĹ‘ állapotát. S mivel láttam a nyomait, Ăgy azt gondolom javĂtgatott is rajta. Aztán a felvitt anyagot már az elsĹ‘ Ĺ‘szi fagyok, majd az azt követĹ‘ hideg napok erĹ‘s mĂnuszai apránkĂ©nt le is „fejtettĂ©k” az egyes lĂ©pcsĹ‘fokokrĂłl. Most is ott van rajta a matĂ©ria, igaz csak omladĂ©kkĂ©nt. A lĂ©pcsĹ‘ lesöprĂ©se Ă©s a törmelĂ©k feltakarĂtása a terĂĽlet lezárása ellenĂ©re valahogy elmaradt.
Mivel a terĂĽletet egyik pillanatrĂłl a másikra zárták le Ă©s táblázták ki, hogy az bizony munkaterĂĽlet, gondoltam informáciĂłt kĂ©rek arrĂłl, mikor kezdĹ‘dik a munka. Mondták, majd ha elmĂşlnak a fagyok. Azaz tavasszal. Mondtam erre Ă©n, akkor az nem igazán nagy ötlet, hogy lezárják a lĂ©pcsĹ‘t, mert Ăgy az arra közlekedĹ‘k- naponta több százan is használják- a mellette lĂ©vĹ‘ Ă©s sokkal veszĂ©lyesebb lejtĹ‘s közterĂĽleten fognak le Ă©s fel járkálni, Ă©s testi Ă©psĂ©gĂĽket ilyen mĂłdon nagyobb veszĂ©lynek kitenni. A MĂłdszertani BölcsĹ‘de bejárata a gyalogosan a város felĹ‘l a lĂ©pcsĹ‘t használva közelĂthetĹ‘ meg. (Van ugyan kerĂĽlĹ‘Ăşt, de az közel fĂ©l kilomĂ©ter.) Naponta sok anyuka járkál most a lezárt terĂĽleten lĂ©vĹ‘ korlát alatt átbĂşjva gyermekĂ©vel le Ă©s fel ezen a lĂ©pcsĹ‘n, mivel a mellette lĂ©vĹ‘ közterĂĽleten garantált a „hanyattesĂ©s”. S mivel mostanság mĂ©g fagyok sincsenek, a sárbĂłl is van már jĂłcskán. ElĂ©g sokan hajlongani sem akarnak, s Ĺ‘k a korlátba kapaszkodva, a korlát mellett kĂvĂĽlrĹ‘l taposták ki a fĂĽvet, s most már nemcsak tapossák, hanem viszik is cipĹ‘jĂĽkön tovább a sarat. HĂ©tfĹ‘n egy idĹ‘sebb hölgy felfelĂ© menet az Ă©telhordĂłjával egyĂĽtt esett hasra. SzerencsĂ©re csak a leveskĂ©je folyt el, de a hölgynek nem lett kĂĽlönösebb baja. Az illetĂ©kesek kĂ©rdĂ©semre közöltĂ©k, azĂ©rt zárták le a terĂĽletet, mert az balesetveszĂ©lyes. S Ĺ‘k nem tudják tovább vállalni a felelĹ‘ssĂ©get. S mikor mondtam, Ăgy viszont a lĂ©pcsĹ‘ mellett, a közterĂĽleten közlekednek- hisz azt nem zárták le- Ă©s az mĂ©g veszĂ©lyesebb- erre az hangzott el, az már nem az önkormányzat felelĹ‘ssĂ©ge, hanem az ott közlekedĹ‘kĂ©. Nem igazán Ă©rtem, miĂ©rt nem lehet táblát kihelyezni Ă©s jelezni, a lĂ©pcsĹ‘ használata veszĂ©lyes, azt csak saját felelĹ‘ssĂ©gĂ©re használja mindenki. Vagy miĂ©rt nem zárják le a közterĂĽletet is Ă©s a Galamb utca felĹ‘l közlekedĹ‘ket miĂ©rt nem „értesĂtik” a lĂ©pcsĹ‘ nem használhatĂł, kerĂĽljenek a nyugdĂjasház irányába, vagy a Tökhöly utca felĂ©. Na, de leginkább azt nem Ă©rtem, miĂ©rt nem javĂtották meg ebben a kellemes, több, mint tĂz fokos-fagymentes- pár napban Ă©s miĂ©rt zárják el hosszĂş hĂłnapokra a közlekedĹ‘k elĹ‘l, jelentĹ‘s veszĂ©lyforrást teremtve Ă©ppen ezzel. NĂ©medi urat, mint a körzet kĂ©pviselĹ‘jĂ©t kb. kĂ©t hĂ©ttel ezelĹ‘tt felhĂvtam, s arra kĂ©rtem, vizsgálja meg a problĂ©mát szemĂ©lyesen Ă©s járjon el ennek a nem igazán Ă©sszerű döntĂ©snek a megváltoztatása Ă©rekĂ©ben. NĂ©medi Ăşr valĂłszĂnűleg azĂłta is vizsgálĂłdik. Mert hogy telefonon nem jelezte a számomra, Ĺ‘ mikĂ©pp látja az ĂĽgyet Ă©s a változást sem látom. Az emberek a vizsgálĂłdás közben, meg változatlanul arra közlekednek Ă©s egyre többször hallom Ĺ‘ket már jĂł hangosan morgolĂłdni is. Bizonyára nemcsak nekem jut errĹ‘l eszembe, nagyon szegĂ©ny lehet mára az eklĂ©zsia. S nagy bajban lehet a város költsĂ©gvetĂ©se is. Ha már a jelentĹ‘s balesetveszĂ©ly elhárĂtása is csak Ăşgy lehetsĂ©ges, hogy hĂłnapokra lezárjuk a közlekedĂ©s szempontjábĂłl fontos, de Ă©ppen problĂ©más terĂĽletet. Vagy annyira azĂ©rt mĂ©gsem nagy a baj? NemrĂ©g sikerĂĽlt kiderĂtenem, a polgármester ez Ă©vi beszĂ©deinek megĂrására havonta kĂ©tszázezer Ft-ot költ el a város. S ez biztos, hisz errĹ‘l már 2010. decemberĂ©ben nagy többsĂ©ggel döntött a kĂ©pviselĹ‘-testĂĽlet. Igaz, ott nem ezen a cĂmen szerepel ez a tĂ©tel. A papĂrforma szerint kommunikáciĂłs tanácsokĂ©rt fizet a város Ă©vi közel 2 Ă©s fĂ©l milliĂłt egy Dunavarsányban bejegyzett picinyke kis Kft-nek.
Â
Mai fejlemények. Megelégelték a lépcső használói a helyzetet és leszedték, lerúgdosták a kirakott korlátokat a helyükről. Egy héttel ezelőtt már megtörtént mindez egyszer, de akkor 3 munkásember gondosan visszadrótozta a helyére a kihelyezett korlátokat.
|