Terveznek-e a közeljövĹ‘ben fegyelmi eljárást indĂtani az intĂ©zmĂ©ny vezetĹ‘jĂ©vel szemben? Miután megismertĂ©k a jelentĂ©sben foglaltakat, Ă–nök szerint nem merĂĽlt fel a hűtlen kezelĂ©s gyanĂşja? KĂ©rdezem továbbá, hogy tervezik-e a közeljövĹ‘ben az IntĂ©zmĂ©nyi SzolgáltatĂł Szervezet vezetĹ‘inek, vezetĹ‘sĂ©gĂ©nek a vagyonbevallásában közölteket megvizsgálni?” – sorolta kĂ©rdĂ©seit a Demokraták VeszprĂ©mĂ©rt kĂ©pviselĹ‘je.
Porga Gyula elmondta: valĂłban elkĂ©szĂĽlt egy belsĹ‘ ellenĹ‘ri jelentĂ©s, amit "ha lefordĂtunk iskolai osztályzatokra, hármasra minĹ‘sĂti" az ISZSZ működĂ©sĂ©t, ami egy rossz osztályzat. Az intĂ©zmĂ©nyvezetĹ‘ vállalta, hogy a belsĹ‘ ellenĹ‘rzĂ©s által feltárt hiányosságokat korrigálja. A belsĹ‘ ellenĹ‘ri jelentĂ©s nem rĂłtt feladatot az önkormányzatra, mint az ISZSZ fenntartĂłjára. Hozzátette: a polgármesternek nem tiszte a vagyonbevallások vizsgálata.
Katanics Sándor felhĂvta a figyelmet arra, hogy az ISZSZ vezetĂ©se kifejezetten megsĂ©rtette, felĂĽlĂrta a közgyűlĂ©s által elfogadott határozatot.
Dr.Mohos Gábor jegyző kijelentette: a jegyzőnek nincs hatásköre az ügyben."
A tájĂ©koztatás korrekt. Annyival egĂ©szĂtem mĂ©g ki, hogy miután jeleztem a polgármesternek, hogy nem fogadom el a válaszát, felolvastam az alábbiakat, amit egy ĂĽgyvĂ©d Ărt a számomra, miután rákĂ©rdeztem, hogy mit gondol a belsĹ‘ ellenĹ‘ri jelentĂ©sben foglaltakrĂłl. S ugyan csak szĂłban, de egy másik ĂĽgyvĂ©d is ezt erĹ‘sĂtette meg, miután megismerte az egy hĂ©ttel ezelĹ‘tt tartott sajtĂłtájĂ©koztatĂłnkon elhangzottakat.
"Az ellenĹ‘rzĂ©si jelentĂ©s lĂ©nyege - kizárĂłlag jogi szempontbĂłl - hogy szándĂ©kos, vagy gondatlan bűncselekmĂ©ny valĂłsult-e meg. Az elĹ‘bbi esetĂ©n a szándĂ©kosság "eshetĹ‘leges" alakzatárĂłl beszĂ©lĂĽnk (dolus eventualis), mĂg az utĂłbbi a "tudatos gondatlanság" (luxĂłria felelĹ‘ssĂ©g) esete. Ezek a fogalmak a szakmai Ă©s a köznyelvben egybeesnek, hűtlen, illetve hanyag kezelĂ©s nĂ©ven ismertek a laikusok számára is. Az egy másik jogi kĂ©rdĂ©s, hogy ilyen esetben - amikor a vagyoni hátrány állami, illetve önkormányzati vagyont Ă©rint - kit terhel feljelentĂ©si kötelezettsĂ©g, s annak elmulasztása az megvalĂłsĂt-e önállĂł bĂĽntetĹ‘jogi, törvĂ©nyi tĂ©nyállást, vagy "csak" sima mulasztásnak minĹ‘sĂĽl."
EmlĂ©keznek mĂ©g arra, mi volt az ISZSZ vezetĹ‘jĂ©nek az elsĹ‘ sajtĂłtájĂ©koztatĂłmra elhangzott közlemĂ©nyĂ©ben? SegĂtek!
"Az utóbbi időben többször is tartottak belső ellenőrzést, amelyeknek során nem találtak szabálytalanságot a működésében, valamint a NAV sem folytat vizsgálatot a szervezetnél. Az ISZSZ tevékenysége és működése nyilvános és átlátható, a jogszabályoknak megfelelően abba bárki betekinthet"
Nos, most már a polgármester is megerĹ‘sĂti, hogy voltak "hiányosságok", amik pontosabban persze "nagy kockázatĂş" szabálytalanságok. Az pedig vita tárgyát sem kĂ©pezheti, hogy a NAV vizsgálatot folytat az ISZSZ-nĂ©l. Ezt sem meri ma már tagadni senki. A NAV sem cáfolta ĂşjságĂrĂłi megkeresĂ©sre. Azzal, hogy nem indĂt fegyelmi vizsgálatot a polgármester, azzal, hogy nem tesz feljelentĂ©st hűtlen kezelĂ©s gyanĂşjával, valĂłjában "magára hĂşzta" ezt az ĂĽgyet, a felelĹ‘ssĂ©get.
Â
Â
|