Ehhez kĂ©pest a most beterjesztett törvĂ©nyalkotási program szerint Ĺ‘sszel a kormány csupán 17 törvĂ©nyt akar elfogadtatni a parlamenttel - Ărja a Policy Agenda elemzĂ©se. EbbĹ‘l 4 kezdemĂ©nyezĂ©s jogharmonizáciĂłs cĂ©lĂş, illetve szintĂ©n 4 törvĂ©nyjavaslat a költsĂ©gvetĂ©s elfogadásához kapcsolĂłdik, azaz „kötelező” eleme az Ĺ‘szi ĂĽlĂ©sszaknak.Az elmĂşlt nĂ©gy Ă©vben kĂ©t ĂĽlĂ©sszak volt, amikor a kormány ennĂ©l kevesebb törvĂ©nyjavaslatot tervezett elĹ‘re. 2011 tavaszán az EurĂłpai UniĂł soros elnöki posztjának a betöltĂ©se miatt, szándĂ©kosan akarta a kormány mentesĂteni az országgyűlĂ©st a törvĂ©nyalkotási munkátĂłl, ráadásul akkor egy hĂłnapot eltöltöttek azzal, hogy csakis az Ăşj alkotmány volt a Parlament elĹ‘tt. Ezen kĂvĂĽl a most tavaszi ĂĽlĂ©sszakon terveztek elĹ‘re 2 törvĂ©nyjavaslatot, mivel nagyon kevĂ©s alkalommal ĂĽlt össze a parlament a választások elĹ‘tt.
A kevés törvényalkotási kezdeményezés azért is meglepő, mivel négy tárca - a minisztériumok majdnem fele - egyáltalán nem kapott feladatot. Köztük olyan megaminisztériumok, mint a Lázár János vezette Miniszterelnökség, vagy az Emberi Erőforrások Minisztériuma.
A kevĂ©s jogalkotási feladat azt is jelenthetnĂ©, hogy legalább a jogalkotás terĂĽletĂ©n egy konszolidáciĂłs idĹ‘szak következik. Látva az Ăşj parlament megalakulása Ăłta eltelt idĹ‘szakot, erre nem Ă©rdemes számĂtani - vĂ©li az elemzĂ©s.
Könnyen lehet, hogy az önkormányzati választások elĹ‘tt, mĂ©g munkaterv szintjĂ©n sem akarja a kormány megmutatni, hogy mire kĂ©szĂĽl. Erre utal az is, hogy a jogalkotási tervben már most azt jelezte a kabinet, hogy szeptemberben várhatĂłan felĂĽl fogják vizsgálni a programot, Ă©s kiegĂ©szĂthetik azt.
A kormányzást folytatĂł politikai erĹ‘ rĂ©szĂ©rĹ‘l ez annak a jele, hogy az önkormányzati kampány miatt nem akarnak támadási felĂĽletet adni idejekorán - állĂtja a Policy Agenda. A kiszámĂthatĂł jogalkotási munkának mindenesetre szerintĂĽk sokat árt, hogy nem átláthatĂł mĂ©g a kormány munkája sem.
|