Mit nem olvasok!

2013-12-09 18:58:48

Normálisak ezek a fővárosi Fideszesek? Azt hiszem Rogán Tóniéknak el kellene jönni Veszprémbe részt venni egy veszprémi tanulmányúton és fejmosáson Brányi Mária alpolgármester úrasszony tréningvezetésével. Megnézhetnék, hogyan lehet visszaalakítani a földfelszíni közlekedést aluljárós közlekedéssé.

 Itt mindenki elégedett. Mindenki megtanult kesztyűbe dudálni. S már csak sötétedés után, titokban futnak át a Jutasi úti zebra hűlt helyén. A többiek lelkesen és engedelmesen vonulgatnak át a Jutasi úti aluljárón a piac és a buszpályaudvar irányába és irányából. Ők megtanulták a leckét. Ave Maria! Pap János holtában is ezt mormolja. Neki nem sikerült, bezzeg a mai városvezetésnek! A kommunisták nem tudták rávenni a veszprémieket a földalatti közlekedésre! Máriának ez egy laza mozdulatára bekövetkezett! No, de hogy a lényegre térjek, ezt írja az újság: „Belváros-Lipótváros Önkormányzata 2006-ban döntött arról, hogy a sok kényelmetlenséget okozó, nem akadálymentesített útfelületek és aluljárók helyett a gyalogosok, a közösségi közlekedést használók és az autósok számára a fővárosi önkormányzattal közösen egy európai színvonalú, élhetőbb belvárost alakít ki.”

Kedves Veszprémiek! Komolyan kérdezem, fel tetszettek fogni ezen szavak súlyát? Ott éppen most jönnek fel ismét a föld alól. Mi meg most húzunk le jó sok euró elköltése árán a föld alá!

Ferenciek tere: aluljáró helyett zebra

„Keddtől zebrán kelhetnek át a fővárosiak a Szabad sajtó út és a Váci utca találkozásánál, lévén az Erzsébet híd pesti hídfőjében a Szabad sajtó utat keresztező új, jelzőlámpás gyalogátkelőhely létesül. A zebra a korábban lezárt gyalogos-aluljáró helyett kínál akadálymentes felszíni átkelési lehetőséget az átlaggyalogos mellett a babakocsijukat toló kismamák, a kerekesszékkel közlekedők számára a Váci utca északi és déli szakasza között.

A Március 15. tér és a Ferenciek tere átalakítása a „Belváros új főutcájának kiépítése – II. ütem – Ferenciek tere és környékének rehabilitációja projekt” beruházásában történik, az V. kerületi Önkormányzat, a Fővárosi Önkormányzat és a BKK együttműködése mellett. Az új gyalogátkelőhely mellett a Március 15. téri új közúti hídfelhajtó ág még nem készült el, ideiglenesen továbbra is csak a lehajtó ág használható, de a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) közleménye szerint az új csomópont átadására sem kell már sokáig várni. 

Belváros-Lipótváros Önkormányzata 2006-ban döntött arról, hogy a sok kényelmetlenséget okozó, nem akadálymentesített útfelületek és aluljárók helyett a gyalogosok, a közösségi közlekedést használók és az autósok számára a fővárosi önkormányzattal közösen egy európai színvonalú, élhetőbb belvárost alakít ki. A közterületek megújításával valósult meg a Kálvin tér és a Szabadság tér közötti belvárosi új főutca fejlesztése is. A projekt első szakasza lezárult.

2011-ben a fővárosi önkormányzat beruházásában és a BKK szakmai irányításával megkezdődött a Károly körút és a Március 15. tér északi felének átépítése. A Budapest Szíve Program következő részében, 2012 novemberétől a közreműködésével és szakmai segítségével Belváros-Lipótváros Önkormányzata folytatja a főutca kiépítését. A kapcsolódó rekonstrukciós munkálatok eredményeként a kerület és a főváros vezetésének reményei szerint a Ferenciek tere és a Március 15. tér, valamint környezetének új arculata nemcsak esztétikus, de kényelmes, vonzó közterületté is válik.”

Forrás: Nol.hu

Vissza...