A tudĂłsĂtásban az olvashatĂł, hogy a 4,1 km hosszĂş kerĂ©kpárĂşt megĂ©pĂtĂ©sĂ©hez 303,7 milliĂł Ft-ot biztosĂtottak uniĂłs forrásbĂłl, ami 90 %-os támogatást jelent.
Íme a kifizetési adatok az NFÜ honlapjáról:
Szerződött összeg:
|
303 686 014 FtÂ
|
Kifizetett előleg összesen:
|
10 445 196 FtÂ
|
Számla alapú kifizetés összesen:
|
140 917 391 FtÂ
|
Utolsó kifizetés dátuma:
|
2013.07.25Â
|
Na, most aki nekiállt számolni, az mondhatja, hĂĽlye vagyok, s mĂ©g számolni sem tudok. Szerintem meg azok a hĂĽlyĂ©k, akik ma a sajtĂłban leĂrtakbĂłl mindent biztosra vesznek. A miniszterelnök-helyettes mellett pár szĂł jutott a polgármestereknek. Porga Gyula a tudĂłsĂtás szerint arrĂłl nem beszĂ©lt, a veszprĂ©mi adĂłfizetĹ‘knek mennyibe kerĂĽlt mindez. Azt vĂ©lelmezem, esze ágában sem volt megemlĂteni azt ,hogy a 2011. december vĂ©gi testĂĽleti ĂĽlĂ©sen VeszprĂ©m Megyei JogĂş Város Ă–nkormányzata 73,1 milliĂł Ft-ba jelölte meg azt az összeget, amelyet VeszprĂ©m a beruházás Ă©rdekĂ©ben önrĂ©szkĂ©nt a kerĂ©kpárĂşt megĂ©pĂtĂ©sĂ©hez "hozzátesz". S gondolom, volt ilyen döntĂ©s Nemesvámos önkormányzatának is az Ă©letĂ©ben.
Mi ebbĹ‘l a lĂ©nyeges? Az, hogy eszĂĽk ágában sincs világosan informálni minket, adĂłfizetĹ‘ket, hogy tĂ©nylegesen mi mennyibe kerĂĽl. Talán mert Ăgy mĂ©g rádöbbenhetnĂ©nk, hogy folyamatosan átvernek minket. (Brányi Mária a 2011 oktĂłberĂ©ben a sajtĂłtájĂ©koztatĂłn 420 milliĂłs beruházásrĂłl beszĂ©lt, s tudnak önök pĂ©ldául arrĂłl bármit is, mennyi pĂ©nzt költenek el az ilyen beruházások keretĂ©bĹ‘l pĂ©ldául az un. kommunikáciĂłs költsĂ©gekre?)
Megjegyzem, aki akarja ki is keresheti, a 2011. decemberi 15-i közgyűlĂ©sen csupán Ă©n nehezmĂ©nyeztem, mennyire sokba kerĂĽl nekĂĽnk mindez. Elmondtam, hogy a legdrágább kerĂ©kpárĂşt a rĂ©giĂłban minden bizonnyal ez lesz. Nem cáfolta azĂłta sem senki. No, Ărni sem Ărt persze a közmĂ©dia errĹ‘l a mondandĂłmrĂłl egy kukkot sem.
Aki most mindebbĹ‘l azt vonja le, hogy a fejlesztĂ©s ellen beszĂ©ltem, az tĂ©ved. Nekem azzal van bajom, hogy ez az Ăşt ennyire drágán Ă©pĂĽlt meg. S zavar az is, hogy VeszprĂ©m ebbe a kerĂ©kpárĂştba ekkora önrĂ©szt tett bele. Fontos a jĂłszomszĂ©di viszony Ă©s fontos, hogy a Nemesvámosra kerĂ©kpárral átjárĂł, VeszprĂ©mben Ă©lĹ‘ munkavállakĂłk biztonságosabb mĂłdon közlekedhessenek. S fontos az is, hogy a vámosiak se legyenek veszĂ©lynek kitĂ©ve, ha VeszprĂ©mbe, akár a munkahelyeikre kerĂ©kpárral jönnek. Van viszont a világon fontossági sorrend. S nem Ă©rtem, hogy megkezdett fejlesztĂ©seket ugyanakkor miĂ©rt hagynak fĂ©lbe. Kádártára már a kĂ©tezres Ă©vek elejĂ©n megĂ©pĂĽlt a kerĂ©kpárĂşt. BĂĽszkĂ©k is voltunk rá. (Lassan már a felĂşjĂtásán kellene gondolkodni.) Ugyanakkor GyulafirátĂłt Ă©s Kádárta között nem Ă©pĂĽlhetett meg a folytatás. Pedig már a tanulmánytervek is kĂ©szen voltak Ă©s ha a Fideszes városvezetĂ©s ezt nem akadályozza meg Ă©s a prioritásokat nem rĂşgja látványosan fel, már a kerĂ©kpárĂşton a rátĂłtiak is közlekedhetnĂ©nek. Ha akkoriban elfogadják a javaslataim (Kádártán keresztĂĽl lehetett volna eljutni RátĂłtig), akkor a most VeszprĂ©m által a vámosi kerĂ©kpárĂştra elköltött önrĂ©szbĹ‘l a kerĂ©kpárĂşt akár meg is Ă©pĂĽlhetett volna.
RátĂłtnak Ă©s a rátĂłtiaknak továbbra is csak az ĂgĂ©rgetĂ©s maradt. A helyzet, ma az, hogy elĹ‘bb fog megĂ©pĂĽlni a kerĂ©kpárĂşt MárkĂłra Ă©s Bándra, no meg Csopakra is, mint GyulafirátĂłtra. |