Méterenként százezer forint (Azta! 1km = 100 millió Ft)

2013-08-23 08:54:29

Igen, ennyibe, sőt ennél is többe került Veszprém és Nemesvámos között a szerdán átadott kerékpárút. Erről persze a pártszócsőként működő közmédia hallgat. Mivel nagy ember, a miniszterelnök-helyettes, miniszter, a 2014-es választások területileg illetékes Fideszes képviselőjelöltje (Dr. Horváth Zsolt már szót sem kap és el van dugva) adta át a kerékpárutat a két település polgármesterével és sok lelkes polgár jelenlétében, címlapfotó is járt az esemény tudósítása mellé.

A tudósításban az olvasható, hogy a 4,1 km hosszú kerékpárút megépítéséhez 303,7 millió Ft-ot biztosítottak uniós forrásból, ami 90 %-os támogatást jelent.

Íme a kifizetési adatok az NFÜ honlapjáról:

Szerződött összeg:

303 686 014 Ft 

Kifizetett előleg összesen:

10 445 196 Ft 

Számla alapú kifizetés összesen:

140 917 391 Ft 

Utolsó kifizetés dátuma:

2013.07.25 

Na, most aki nekiállt számolni, az mondhatja, hülye vagyok, s még számolni sem tudok. Szerintem meg azok a hülyék, akik ma a sajtóban leírtakból mindent biztosra vesznek. A miniszterelnök-helyettes mellett pár szó jutott a polgármestereknek. Porga Gyula a tudósítás szerint arról nem beszélt, a veszprémi adófizetőknek mennyibe került mindez. Azt vélelmezem, esze ágában sem volt megemlíteni azt ,hogy a 2011. december végi testületi ülésen Veszprém Megyei Jogú Város Önkormányzata 73,1 millió Ft-ba jelölte meg azt az összeget, amelyet Veszprém a beruházás érdekében önrészként a kerékpárút megépítéséhez "hozzátesz". S gondolom, volt ilyen döntés Nemesvámos önkormányzatának is az életében.

Mi ebből a lényeges? Az, hogy eszük ágában sincs világosan informálni minket, adófizetőket, hogy ténylegesen mi mennyibe kerül. Talán mert így még rádöbbenhetnénk, hogy folyamatosan átvernek minket. (Brányi Mária a 2011 októberében a sajtótájékoztatón 420 milliós beruházásról beszélt, s tudnak önök például arról bármit is, mennyi pénzt költenek el az ilyen beruházások keretéből például az un. kommunikációs költségekre?)

Megjegyzem, aki akarja ki is keresheti, a 2011. decemberi 15-i közgyűlésen csupán én nehezményeztem, mennyire sokba kerül nekünk mindez. Elmondtam, hogy a legdrágább kerékpárút a régióban minden bizonnyal ez lesz. Nem cáfolta azóta sem senki. No, írni sem írt persze a közmédia erről a mondandómról egy kukkot sem.

Aki most mindebből azt vonja le, hogy a fejlesztés ellen beszéltem, az téved. Nekem azzal van bajom, hogy ez az út ennyire drágán épült meg. S zavar az is, hogy Veszprém ebbe a kerékpárútba ekkora önrészt tett bele. Fontos a jószomszédi viszony és fontos, hogy a Nemesvámosra kerékpárral átjáró, Veszprémben élő munkavállakók biztonságosabb módon közlekedhessenek. S fontos az is, hogy a vámosiak se legyenek veszélynek kitéve, ha Veszprémbe, akár a munkahelyeikre kerékpárral jönnek. Van viszont a világon fontossági sorrend. S nem értem, hogy megkezdett fejlesztéseket ugyanakkor miért hagynak félbe. Kádártára már a kétezres évek elején megépült a kerékpárút. Büszkék is voltunk rá. (Lassan már a felújításán kellene gondolkodni.) Ugyanakkor Gyulafirátót és Kádárta között nem épülhetett meg a folytatás. Pedig már a tanulmánytervek is készen voltak és ha a Fideszes városvezetés ezt nem akadályozza meg és a prioritásokat nem rúgja látványosan fel, már a kerékpárúton a rátótiak is közlekedhetnének. Ha akkoriban elfogadják a javaslataim (Kádártán keresztül lehetett volna eljutni Rátótig), akkor a most Veszprém által a vámosi kerékpárútra elköltött önrészből a kerékpárút akár meg is épülhetett volna.

Rátótnak és a rátótiaknak továbbra is csak az ígérgetés maradt. A helyzet, ma az, hogy előbb fog megépülni a kerékpárút Márkóra és Bándra, no meg Csopakra is, mint Gyulafirátótra.

Vissza...