Pedig ami gĹ‘zerĹ‘vel zajlik az orrunk elĹ‘tt, az Ă©ppen ez: mutyi, azaz átláthatatlan, zűrzavaros, de összessĂ©gĂ©ben a köznek kárt, valakiknek pedig – többfĂ©le – hasznot hozĂł machináciĂł. A változtatás eleve hazugságra Ă©pĂĽlt, hiszen a Fidesz-kormány központosĂtási Ă©s ellenĹ‘rzĂ©si mániáján kĂvĂĽl semmi sem indokolta, hogy föl kelljen számolni az alapvetĹ‘en a szabad kereskedelem által szabályozott, Ă©vtizedek alatt működĹ‘kĂ©pessĂ© csiszolĂłdott tankönyvpiacot.
Az Ă©rvek persze roppant hangzatosak voltak – olcsĂłbbá kell tenni a tankönyveket, csökkenteni kell a családok terheit, satöbbi –, csak Ă©pp a valĂłság ebbĹ‘l eddig semmit nem igazolt. Legalábbis erĹ‘s gyanĂşra ad okot, hogy mĂg a korábbi tankönyvterjesztĹ‘k öt-kilenc, legfeljebb tizenkĂ©t százalĂ©kos árrĂ©ssel dolgoztak, a teljhatalmĂş állami terjesztĹ‘cĂ©gnek eleve hĂşsz százalĂ©k jár.
Magyarán, hogy olcsĂłbb nem lesz a tankönyv, az felettĂ©bb valĂłszĂnű, viszont cserĂ©be a Fidesz-kormány minden más kĂvánalmának meg fog felelni. Az iskola (tanár, szĂĽlĹ‘ Ă©s gyerek), valamint a tankönyvkiadĂłk közĂ© beĂ©kelĹ‘dik az állami terjesztĹ‘cĂ©g, a Kello. Manipulálja, hogy melyik kiadvány juthat el a tanulĂłkig, Ă©s melyik nem, a rendelĂ©sek alapján pontos nyilvántartással rendelkezik arrĂłl, melyik intĂ©zmĂ©nyben Ă©rtik az idĹ‘k szavát, Ă©s melyikben adnak le dafke igĂ©nylĂ©seket, Ă©s amellett, hogy mindebbĹ‘l mĂ©g meglehetĹ‘s hasznot is hĂşz, senki más pĂ©nzĂ©t nem forgatja, csak a családokĂ©t.
Ugye, önök sem felejtik el befizetni a Kello által a nyár kellős közepén kiküldött csekkeket, hogy aztán már csak reménykedni kelljen, szeptemberre a tankönyv is ott lesz az iskolában? Hát igen, a tankönyv. Noha a forgalmazás tébolya közepette erről hajlamosak vagyunk megfeledkezni, a mostani tanévkezdésben nem is az a legnagyobb lutri, hogy lesz-e miből tanulniuk a gyerekeknek.
Hanem, hogy mi lesz azokban a tankönyvekben. Az elsĹ‘sök, ötödikesek Ă©s kilencedikesek olyan segĂ©dleteket lesznek kĂ©nytelenek használni, amelyeket a Fidesz-jogalkotás haditörvĂ©nyei szĂĽltek. A tavaly december 31-re megszĂĽletett kerettantervek alapján egy hĂłnap alatt tákolták össze az Ăşj (rĂ©gi) világszemlĂ©letnek megfelelĹ‘ tankönyveket, amelyeket aztán, Ă©lve Ăşjonnan nyert jogosĂtványával, mĂ©g az Oktatási Hivatal is elbĂrált Ă©s engedĂ©lyezett. Magyarország olyan jĂłl teljesĂt, hogy mĂ©g a korábbi másfĂ©l-kĂ©t Ă©ves tankönyvfejlesztĂ©si idĹ‘szakot is sikerĂĽlt kĂ©t hĂłnapra lerövidĂtenie. De a kapkodás ezen a ponton aztán vĂ©get is Ă©r. A törvĂ©nyben igen hangsĂşlyos elem, hogy ennek a könyvkĂ©szletnek már „tartĂłsnak” kell lennie. KemĂ©ny táblásnak, Ărásbeli feladat nĂ©lkĂĽlinek, hogy nĂ©gy-öt Ă©vig is hĂven kĂsĂ©rje a felnövekvĹ‘ nemzedĂ©ket. Ha törik, ha szakad.
Forrás: Nol.hu |