Akkor döbbentem rá, hogy mekkora a baj, amikor a diákok az iskolába beérkezve egymás után kezdték mondogatni, a belvárosban a Hotel előtt keresztben állnak a taxisok. Alig pár óra leforgása alatt ez odáig fajult, hogy a belváros és a Budapest út teljes lezárása mellett a külső körgyűrű városból ki és bevezető pontjait is eltorlaszolták a fuvarozók tehergépjárműveivel is kiegészülve. Emlékeim szerint az utolsó órákról ijedtünkben már haza is küldtük a gyerekeket. Nem a sűrű hóesés, hanem a tömegközlekedés, majd a teljes gépjármű-közlekedés összeomlása volt ennek az oka. A vidékről naponta bejárók közül többen haza sem jutottak, barátoknál, ismerősöknél, kollégiumban kaptak szálláslehetőséget. Szinte beleborzongok még ma is az események felidézésébe.
A wikipĂ©dia Ăgy Ăr a törtĂ©ntekrĹ‘l:    Â
A taxisblokád 1990-ben a magyarországi benzinár-emelĂ©s elleni tĂĽntetĂ©s volt, melynek során több ezer taxis Ă©s fuvarozĂł bĂ©nĂtotta meg három napra Budapestet Ă©s az ország több városát. A blokád ideje alatt csak a tűzoltĂłk, a mentĹ‘k, valamint az országbĂłl kivonulĂł szovjet csapatok közlekedhettek zavartalanul. Ez volt a demokratikus Magyarország elsĹ‘ igazi nagy tömegtĂĽntetĂ©se, a tĂĽntetĂ©s során senki sem tudhatta, hogy fog reagálni az Ăşj államhatalom. A helyzet ugyan sĂşlyos volt, de mind a rendĹ‘rsĂ©g, mind a honvĂ©dsĂ©g vezetĹ‘i kijelentettĂ©k, nem kĂvánnak erĹ‘szakhoz folyamodni. (Megjegyzem, ebben akkoriban azĂ©rt egyáltalán nem voltunk annyira bizonyosak.) A taxisok kivonultak a Országház elĂ© Ă©s kĂ©rtĂ©k, hogy vonják vissza a döntĂ©st, mert Ăgy a megĂ©lhetĂ©sĂĽk kerĂĽl veszĂ©lybe. SiklĂłs Csaba közlekedĂ©si miniszter azonban elutasĂtotta a követelĂ©sĂĽket, mondván, nincs erre mĂłd, az ország kĂ©nyszerhelyzetben van. Erre a taxisok az utcára vonultak, Ă©s az ország több pontján megbĂ©nĂtották a forgalmat. A taxisblokád sikere nagyban köszönhetĹ‘ annak, hogy akkoriban Budapesten több taxis volt, mint New Yorkban: közel hĂşszezren dolgoztak engedĂ©llyel Ă©s legalább ötezren feketĂ©n, valamint annak, hogy olyan kommunikáciĂłs hálĂłzatuk volt, amivel akkor csak a rendĹ‘rsĂ©g, a mentĹ‘szolgálat Ă©s a hadsereg rendelkezett. Mobiltelefon hĂján a CB rádiĂł biztosĂtotta azt a kommunikáciĂłs rendszert, amely lehetĹ‘vĂ© tette az országot megbĂ©nĂtĂł demonstráciĂłt. További rĂ©szletek ide kattintva olvashatĂłak!
 Napokig tartott a blokád Ă©s Ăgy a patthelyzet a taxisok Ă©s a kormány között. A kĂváncsiság kivitt engem Ă©s egyik-másik szomszĂ©domat is a kĂĽlsĹ‘ körgyűrűre. Gyalog mentĂĽnk. VĂ©gigsĂ©táltunk az Almádi Ăşti keresztezĹ‘dĂ©stĹ‘l a FĂĽredi Ăşti forgalmi csomĂłpontig. Minden nagyobb csomĂłpontban ott álltak az autĂłk tömegei, mindenki elĹ‘l elzárva a továbbhaladás lehetĹ‘sĂ©gĂ©t. Egy-egy romlĂł árut szállĂtĂł kamionosban el is szakadt a cĂ©rna Ă©s volt olyan, aki neki is hajtott az utat elzárĂł gĂ©pjárműveknek, nĂ©mileg összetĹ‘rve azokat. EstĂ©nkĂ©nt a zsĂşfolásig megtelt kocsmában egy-egy pohár sör vagy fröccs mellett hallgattuk Ă©s vitattuk meg a tárgyalásokat Ă©lĹ‘ben közvetĂtĹ‘ műsorokban frissen hallottakat. Az MDF kormány valĂłjában akkor bukott meg, de mĂ©g "hĂşzta" egĂ©szen 1994 tavaszáig.  |