Logóstory Veszprémben

2012-09-30 14:52:30

Nem érzi polgármester úr egy kicsit sem kellemetlennek, hogy miközben Veszprém honlapjáról száműzték a sokunk számára büszkeségre okot adó, szép kivitelezésű városi címer megjelentetését, aközben felraktak a helyére egy drága pénzen elkészített és a veszprémiek támogatását vélhetően nem élvező és a veszprémiek által el nem fogadott, még csak ötletesnek sem mondható grafikát, városi logót?

Ezt a kérdést a szeptember 27-i (csütörtöki) rendkívüli közgyűlésen tettem fel Porga Gyulának.(Eddig nem nagyon írtak róla a veszprémi médiában. Gondolom azért, mert ez nem érdekes téma. S ha írtak is, az alábbiakról nagyon hallgattak. Segítik elfedni a „bajt”. Ha tudnák ezt a veszprémiek, hogy ilyen ínséges időkben mire költik a pénzt!? Az intézmények 3 hónapon át nem tudták rendezni a számláikat.)

 

Mielőtt elmondtam volna a kérdést, szóvá tettem azt is, hogy nem is olyan régen, kb. egy éve, már kb. 18 millió Ft-ot költöttek új logótervekre. Ezek meg is jelentek a város testvérvárosait jelző táblákat letakarva a város bevezető útjai mentén. Legutóbb, amikor az új marketing stratégiát vitatta a város, rá is kérdeztem, lecserélik az „Isten hozta Veszprémben!” üdvözlő táblákat?

A válasz szeptember 13-án az volt, hogy idővel igen, de most arra még nincs pénz. Azóta kiderítettem, azért nem tudják lecserélni, mert 2016-ig kötelezettség terheli a várost ezzel kapcsolatosan. Ha addig hozzányúlnának, vissza kellene fizetni az uniós támogatást.

Ha még nem értené valaki ezt a történetet, egy év elteltével ismét elköltöttek 18 milliót, ezúttal egy másik bugyorból, a belvárosi rehabilitációra az uniótól nyert pénzekből, hogy újabb Eger városát majmoló és a „buták” által jobban is érthető városlogót készítsenek. A címer a marketingstratégiában leírtak szerint bonyolult, nem értik a „zemberek”, no és sok helyen éppen ezért nem is szeretnék azt használni ezek után.

Így is tettek, mert az eddigi a város által megrendelt meghívókról eltűnt a városi címer és megjelent helyette rajtuk az új logó. Néhány már akkor, amikor még szeptember 13-án ezt meg sem szavazta a közgyűlés. Egészen pontosan a nyomdai megrendeléseket már leadták a döntés előtt. Akárcsak a veszprémi férfi kézilabda csapat mezei esetében. Ezeket is készítették már a döntés meghozatala előtt. Igaz, most szombaton a Celje ellen ki tudja miért, még a régi logós pólókban, a koronás díszítéssel meglévőeket használták.

Kérdéseimre a Veszprémi Turisztikai Közhasznú Nonprofit Kft. ügyvezetőjétől az alábbi választ kaptam:

Írásbeli kérdéseidre az alábbi választ tudom adni:

  1. A város bevezető útjai mellett látható üdvözlőtáblák az "Összefogás Veszprém turizmusáért" c. Európai Unió által támogatott pályázati forrásból valósult meg. A Turisztikai Desztináció Menedzsment pályázaton a kft. 48 085 976 Ft támogatási összeget nyert. A pályázat során az egyik kiemelt cél volt Veszprém egységes turisztikai arculatának megteremtése, mely során kialakítottunk egy arculati kézikönyvet, s ezt használtuk fel később minden kommunikációs csatornánkon (Tourinform iroda belső, veszprémi kiadványok, veszprémi ajándéktárgyak és szóróajándékok, www.veszpreminfo.hu, parkolókban elhelyezett táblák, kiállítási molinók, turisztikai témájú hirdetések, óriásplakát). A projekt fenntartási ideje 5 év, ez nálunk 2016. szeptember 29., azaz eddig az időpontig kell a fejlesztés eredményét megőrizni. Az általad kérdezett konkrét üdvözlő táblák gyártási és kihelyezési összege (6 db):1 998 000 Ft+ÁFA. Amennyiben a Veszprém turisztikai arculattal közvetlenül összefüggő költségeket számoljuk (marketing és eszközbeszerzés), ez összesen 17 566 585 Ft+ÁFA összeg.

  2. Az üdvözlő táblák cseréjét hivatalosan 2016. szeptember vége után lehet elvégezni, addig elvileg fenntartási kötelezettségünk van.

  3. A 2012. szeptemberi közgyűlésen elfogadott új Veszprém logó a Belvárosi rehabilitációs (Európai Uniós) pályázathoz szorosan kötődő, ún. városmarketing feladatok keretből valósult meg. A városmarketing feladatok elvégzéséről és részletezéséről a 2011. májusi közgyűlés döntött, azt a Veszprémi Turisztikai K. N. Kft. feladatai közé téve. Mellékelem az erről szóló előterjesztés szerződési részét. A most elfogadott logo készítője a Pixelzóna Kft., képviselője Jokesz Antal. A városmarketing feladatok során a turisztikai kft. a megrendelő igényeinek megfelelően járt el, ennek a sokrétű munkának egy eleme volt az új városi logo létrehozása.

Egy részlet a szerződésből:

 

 

 

 

 

Egy kedves ismerősöm figyelmeztetett arra, hogy rosszul láttam és már a tegnapi mérkőzésen az új logó volt feltüntetve a kézilabdás fiúk mezein. S be kell lássam, igazuk van. Csak az tévesztett meg, hogy a négyzetek-amit korona alakúra összeolvadónak lehet látni messzebbről,- nem színesek. Akkor ez egy újabb változata a közgyűlés által elfogadott legújabb logónak. :)

Ez még a címeres változat a Barcelona elleni meccsről!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ez pedig a tegnapi Celje elleni meccsről készült kép! Nagy Lacin az új logóval dekorált mez. Csak a "piros és a zöld" négyzet is fehér.

Vissza...