Az alpolgármester mellébeszél

2012-02-10 17:37:50

2012. január 26-án 9 kérdést tettem fel Brányi Máriának a közgyűlésen. Bárnyi Mária akkor nem válaszolt a kérdésekre, mondván 15 napon belül írásban kapok választ. A 15 nap lejárt. Levelet kaptam, de válaszokat nem. Ezek nem válaszok. Ez mellébeszélés.

Február 23-án a következő testületi ülésen kénytelen leszek visszautasítani a válasznak szánt levél tartalmát. S ha a polgármester úr sem érti meg, hogy ez nem válasz a kérdéseimre és elfogadja Brányi Mária semmitérő mondatait, akkor arra kényszerít rá, hogy a rendőrséghez forduljak segítségért.

Ön mit gondol erről? Kérem szavazzon a honlapomon a feltett kérdésről!

A 2012. január 26-án a közgyűlésen feltett kérdéseim: 

1.) Mi történik a Swing-Swing által kötött korábbi szerződésekkel, bérlőkkel, az azokkal kapcsolatos kötelezettségeket mi is vállaljuk-e, egyáltalán ismerjük-e, hogy kik a bérlők, milyen feltételekkel, illetve mi lesz ezekkel a kötelezettségekkel, amikor már mi is tulajdonosok leszünk?

2.) A VEMÉVSZER szerződő félként szerepelt az előterjesztésben. Mi a valódi szerepe a VEMÉVSZER-nek a Hangvilla önkormányzati tulajdonba kerülése ügyében, s mi a garancia arra, hogy tulajdonosként később nem válik esetleg megkerülhetetlenné? (Nehéz elhinni, hogy csupán egészséges lokálpatriotizmusa okán szállt be ebbe a projektbe, vagy pl. azért hogy segítse megoldani a tulajdonosváltás problémáját. (Az épület megújításának kivitelezésekor így valós versenyhelyzet teremthető-e egyáltalán?)

3.) A jelenlegi hárommilliós törzstőkéből hogyan lesz 2012. január 31-én négyszázkétmillió Ft, hiszen a VEMÉVSZER és az Önkormányzat „csak” 100-100 millióval szállt be, vagyis mitől emelkedik Bélafi úrék üzletrésze 202 milliós értékre, az akkori vételár, illetve a ráfordítás alapján? (Mi alapján lett megállapítva ez az „értéknövekmény”?)

4.) A 2014. évi opciós jog hosszabbítási lehetőség nem kijátszása-e az öt évben maximált opciós jognak, hiszen azt ma 2016-ig lehet megkötni, már pedig a felek szándéka már most 2018-ra irányul?

5.) Az eladók kötelezettség vállalás fedezetére mi a garancia, vagyis hogy tehermentes üzletrészt tud az Önkormányzat 2018-ban megvásárolni, s addig sem végrehajtás, sem felszámolási eljárás nem indul sem a Swing-Swing, sem a VEMÉVSZER ellen?

6.) Mi a garancia az Önkormányzat vevői kötelezettségvállalásának fedezetére?

7.) Milyen felmérés, előtanulmány készült arra, hogy a szerződésben kikötött teremkihasználtságot az Önkormányzat rentábilis rendezvényekkel biztosítani tudja, hiszen a 30 milliós évi szolgáltatásvásárláson túl működtetni is kell majd a Hangvillát? (Intő példa az Aréna kihasználatlansága, amely objektív adottság, nem is tudunk rajta változtatni, nem beszélve arról a nem várt eshetőségről, amely változást hozna a férfi kézilabdacsapat eredményességében.)

8.) Még mindig nem világos a számomra és éppen ezért szeretném megkérdezni: ha a Város 2018-tól 100 %-os tulajdonos lesz, akkor a szolgáltatási szerződést miért 2021-ig köti a jelenlegi Swing-Swing tulajdonossal, hiszen arra a három évre már tulajdonképpen „önmagával szemben” vállal kötelezettséget?

9.) Milyen összetételű felügyelő bizottság van tervezve, mert arra vonatkozóan nincs adat az előterjesztésben?

Brányi Mária levele:

 

Tisztelt Képviselő Úr!

A Swing-Swing Kft-vel kötendő megállapodásokhoz fűzött kérdéseire az alábbi válaszokat adom. Amellyel kapcsolatban meg kell jegyeznünk, hogy a 2011. december 15-i közgyűlésen előadott, írásban és szóban is részletezett előzetes döntés és előterjesztés, valamint a 2012. január 26-i közgyűlésen bemutatott, minden részletre kiterjedő szerződések választ adnak képviselő úr által felvetett kérdésekre.

A Hangvilla fejlesztése kapcsán létrejövő szerződésekkel, mind gazdasági társaságot érintő, mind az önkormányzat szerepvállalását rögzítő feltételrendszereket úgy alakítottuk ki, hogy azok minden ponton megfelelnek a gazdasági társaságokra vonatkozó törvénynek, az önkormányzatra vonatkozó törvényi szabályozásnak, a projekt finanszírozhatóságát megalapozó pénzintézeti és önkormányzati elvárásoknak, valamint a belváros rehabilitációs támogatási szerződés és a projekt követelményeinek. E követelményrendszerek magukban foglalják a fenntarthatósági és gazdaságossági elvárások megfogalmazását és megtervezését a tekintetben is, hogy az önkormányzat stratégiai szerepvállalása megfelelő szintű védelmet kapjon.

A közgyűlés által jóváhagyott szerződések éppen erre terjednek ki, hiszen rögzítik és kezelik a lehetőségek és az elvárások által megfogalmazott keretek között igénybe vehető garanciákat és biztonsággal teremtik meg a közérdek érvényesülését. E feltétel- és érdekrendszerek együttes biztosítása nyithat utat az Önök által is preferált fejlesztés megvalósításának, ami kihat - a kiemelt projekt jellegéből fakadóan - a teljes rehabilitációs tevékenység végrehajtására.

A Hangvilla projekt elem gazdája a Swing-Swing Kft., mely fejlesztésnek a végső kedvezményezettje az önkormányzat lesz, hiszen fokozatos és arányos szerepvállalással a város a projekt teljes futamidejének végére a kultúra területén jelentkező feladatok magasabb színvonalú ellátásával jut egy olyan új kulturális központhoz, amely egyedülálló vonzerővel és vagyoni értékkel bír régiónkban. Mindezen időpontig –természetesen - a Kft. tulajdonosi köre és ügyvezetése hoz döntéseket a szerződésekben foglalt megállapodások tartalma alapján. A gazdálkodásról és a szerződéses feltételek megvalósulásáról a cég a jogszabályokban rögzített módon és határidőkkel köteles beszámolni. A FEB pedig –funkciójából adódóan - köteles ezen folyamatokat figyelemmel kísérni.

Az önkormányzat Kft-ben lévő szerepvállalása a kisebbségi tulajdonrész birtoklásának az idején is többségi befolyást jelent a szerződésben rögzített összetétel alapján. Az ügyvezető személyének kiválasztásának kérdésében ugyanakkor a vonatkozó törvényi szabályozás határozza meg az egyértelmű hatásköröket. A tulajdonosi összetételben felmerült kérdése megválaszolására javaslom ezirányú kérdéseit, továbbá az épület bérleti konstrukciójával kapcsolatos egyéb kérdéseit a Swing-Swing Kft. ügyvezetője felé szíveskedjék feltenni.

A 2018. évre prognosztizált üzleti számítások a városrehabilitációs projekt 2013 évi befejezését követő 5 éves kötelező fenntartáshoz kötött kritériumoknak való megfelelés miatt került meghatározásra. Az ide, valamint a finanszírozás ütemezésére, indoklására vonatkozó magyarázatot a decemberi és januári előterjesztés, valamint a szóbeli kiegészítésről készült közgyűlési jegyzőkönyv tartalmazza, melyet nem indokolt ismételten kifejtve leírnom.

Amennyiben további kérdés merül fel a levelezés helyett javaslok az ügyvezetővel együttes személyes konzultációt, melyben állunk szíves rendelkezésére.

Veszprém, 2012. február 9.

Üdvözlettel:

Brányi Mária sk.

alpolgármester

Vissza...