A Fideszes képviselő és a parkolóház

2011-09-16 16:21:17

Szerződést bontott az eddigi beruházóval a város csütörtökön, így valaki másnak kell megépítenie a Vár áruház mögé tervezett parkolóházat. A kérdés, hogy lesz-e rá elég idő.

A Benzinklub Kft. 2009. novemberében nyerte el a jogot, hogy a Vár áruház mögött megépítse a parkolóházat. Rögtön botrány kerekedett az ügyből, hiszen a cég az akkor még önkormányzati képviselőként tevékenykedő Hudvágner Tamás családjának tulajdonában volt. Ő akkor úgy védekezett: az elbírálásban tevékenyen nem vett részt, és személyes érdeke sem fűződik a beruházáshoz, mert a Benzinklub Kft. csupán egyik dubaji partnerét képviseli a projektben, nem ő maga valósítja meg a parkolóházat.

Szalay: Hudvágner mondjon le a képviselői mandátumáról!

Néhány héttel később jött az újabb felháborodás, amikor Katanics Sándor, szocialista képviselő nyilvánosságra hozta a parkolóház látványterveit, amelyek elmondása szerint úgy néztek ki, mintha azokat Győzike tervezte volna. Ráadásul a szocialisták annak a gyanúnak is hangot adtak, miszerint a Benzinklub Kft. előnyöket élvezett a másik pályázóval szemben, tudni akarták, hogy vajon Hudvágner Tamás bele nézhetett-e a pályázati anyagokba.

Botrány a parkolóház körül! Győzike a tervező?

Újabb pár hét tel el, amikor 2010. január elején a szocialisták ismét nyilvánosság elé álltak, és tájékoztatták a lakosságot: a Benzinklub Kft. nem fizette ki a ráépítési jogért járó 48 millió forintot, a szerződésszegéssel pedig veszélybe sodorta a beruházást. A cég egyébként ekkor az APEH honlapján. a végrehajtási eljárással érintett adózók között szerepelt. Hudvágner Tamás úgy reagált: az arab partnere időben elutalta az összeget, a terrorizmus miatt megszigorított körülmények miatt nem érkezett meg időben a pénz.

Mégsem lesz parkolóház!?

A pofátlanság csak ezután, 2010. júniusában kezdődött, amikor a cég azt kérte az önkormányzattól, hogy engedje el a ráépítési jogért fizetendő díj második felét, vagyis 53 millió forintot és az összeg első felének késéséből eredő kötbért, vagyis 5,5 millió forintot. Ennek a kérésnek a városatyák nem tettek eleget. A cég viszont elérte a határidők módosítását, eszerint a Benzinklub Kft.-nek 2011. június vége helyett szeptember 30-ra kellett volna elkészülnie a parkolóházzal.

Csúszik a rehabilitáció, késik a parkolóház

2010 július közepén módosított látványtervek jelentek meg, amelyek – úgy tűnt – az előzőeknél nagyobb sikert arattak, így elcsendesedett a határidők csúszásáról szóló vita. Ekkor a kedélyeket az borzolta, hogy a szocialisták szerint a parkolóházzal vélhetően megszűnik a hétköznap 17 óra utáni, és a hétvégi ingyenes parkolás.

Mégsem zebracsíkos lesz a parkolóház

Eljött 2011 szeptembere és egy kapavágás sem történt a területen, vagyis nyilvánvalóvá vált, hogy az időközben High Station Kft.-re átkeresztelkedett cég nem építi meg a parkolóházat időben. Az önkormányzat éppen tárgyalta volna a szerződésbontást, amikor Porga Gyula polgármester közölte, a beruházótól érkezett egy levél, amelyben további együttműködést sürgetnek.

A szerkesztőségünkbe is eljutott dokumentumban a High Station Kft. többek között arról ír, hogy mivel a belvárosi rehabilitáció befejezési határideje 2013 szeptembere, a parkolóház megépítési ideje pedig 6-9 hónap, ezért nem jelentene problémát, ha ismét csúszna beruházás. A cég október 6. után kívánná megkezdeni az engedélyeztetési eljárást. Ez már a képviselőknek is sok volt, és a csütörtöki közgyűlésen megszavazták a szerződésbontást.

 Egy kis ízelítő a High Station leveléből: „Polgármester Úr meggyőződhetett Társaságunk maximális partnerségéről az elmúlt időszakban annak ellenére, hogy a projekt megvalósításának elnehezülése (pl. a pályázati kiírásban rögzített támogatási összeg legnagyobb részének megvonása) nem Társaságunknak felróható okokból következett be. Amennyiben a VMJV Önkormányzatának 2011. szeptemberi közgyűlése az ez ideáig tapasztalható konstruktív megoldáskeresés érdekében folytatott további tárgyalások helyett a Társaságunkkal megkötött ráépítési szerződéstől való elállás mellett dönt, természetesen Társaságunk minden rendelkezésre álló eszközt igénybe kíván venni az általa elszenvedett érdeksérelem orvoslására.”

Az önkormányzat tehát kilépett ebből a régóta halálra ítélt beruházásból, hiszen ha a kivitelezés valóban 6-9 hónapot vesz igénybe, akkor már tavasszal tudhatták, hogy őszre nem lesz parkolóház a Vár áruház mögött. A veszprémiek pedig reménykedhetnek, hogy még időben történt a szerződésbontás, és az új beruházó „időben” elkészül a parkolóházzal. Egy biztos, a Benzinklub/High Station Kft. semmiféle szemmel látható változtatást nem végzett a területen két év alatt, márpedig ennél több ideje az utódjának sem lesz, hiszen a belvárosi rehabilitáció minden elemének el kell készülnie 2013 szeptemberére.

A város cége építheti meg a parkolóházat?

 A belvárosi rehabilitáció legfeljebb 25%-ban módosítható, a teljes beruházásnak pedig a 16%-át teszi ki a parkolóház. Ez azt jelenti, hogy a rehabilitáció a parkolóház megépítése nélkül is megvalósulhat, viszont a többi eleme akkor nagyon csekély mértékben változhat az eredeti tervekhez képest.

(Az LMP nem akar parkolóházat Veszprém belvárosában)

Ide klikkelve érheti el az iveszprem.hu-n Csicsics Richárd tudósítását!

 Érdemes az iveszpremre felhelyezett hanganyagot is meghallgatni ide kattintva.  

A veszport.hu -n megjelent tudósítást is érdemes ide klikkelve eolvasni.

Vissza...