Ha már VeszprĂ©m polgármestere kĂ©ptelen Ăşgy irányĂtani a várost, hogy tervszerűen dolgozzon a testĂĽlet, azĂ©rt Ă©n mĂ©g „rĂ©szt akartam venni” a munkában. Elolvastam-amint lehetett- a város honlapján fellelhetĹ‘ Ă©s rendkĂvĂĽli ĂĽlĂ©sre bevinni tervezett anyagokat Ă©s mivel volt kĂ©rdĂ©sem Ă©s Ă©szrevĂ©telem, azokat megĂrtam. KĂ©rtem a levĂ©lben, kapjak ezekre választ, annak ellenĂ©re, hogy nem tudok ott lenni önhibámon kĂvĂĽl a testĂĽleti ĂĽlĂ©sen.
Polgármester Ăşr a jĂşlius 31-i ĂĽlĂ©s elĹ‘tti napon összeĂĽlt az ellenzĂ©kkel Ă©s jĂłl megbeszĂ©lte velĂĽk, hogy nekem miĂ©rt nem ad választ. Már miĂ©rt is adna, ha egyszer nem vagyok jelen. Megjegyzem a jĂşnius vĂ©gi testĂĽleti ĂĽlĂ©sen a Jobbik kĂ©pviselĹ‘je hiányzott Ă©s neki -napirend elĹ‘tt feltett kĂ©rdĂ©seire-reagált a polgármester Ăşr. Pontosabban elmondta, mivel fordultak hozzá Ă©s 15 napon belĂĽl, ahogy az elĹ‘ van Ărva a szervezeti Ă©s működĂ©si szabályzatunkban, meg is válaszolt. Az Ă©n esetemben Ăşgy látszik ez nagyon nem volt fontos. A kĂ©rdĂ©sek Ă©s a levĂ©l tartalma miatt nagyon is Ă©rtem, hogy miĂ©rt akart ezzel is idĹ‘t nyerni. Azt már kevĂ©sbĂ©, hogy ellenzĂ©ki kĂ©pviselĹ‘társaim miĂ©rt nem tiltakoztak helyettem is. RemĂ©lem nem azĂ©rt, mert a talán nĂ©lkĂĽlem is eszĂĽkbe ötlĹ‘ Ă©s nemcsak az Ă©n levelembĹ‘l megismert problĂ©mákra rĂ©szben Ăgy Ĺ‘k irányĂthatták rá a testĂĽlet Ă©s sokkal inkább a közgyűlĂ©s tĂ©mái Ă©s az ott tárgyaltak iránt Ă©rdeklĹ‘dĹ‘k figyelmĂ©t.
Nos, azt a szervezeti Ă©s működĂ©si szabályzat nem tiltja, hogy kĂ©rdezhet Ăşgy is a kĂ©pviselĹ‘, ha nincs fizikai valĂłjában jelen. S ha Ă©n egyszer ezt Ărásban megtettem, igencsak etikátlanul viselkedett a polgármester azzal, hogy ezt elhallgatta. Persze prĂłbálhat kibĂşjni azzal a felelĹ‘ssĂ©g alĂłl, hogy nem rendelkezik ilyen esetekrĹ‘l egyĂ©rtelműen a szabályzat, de ha nem tiltja Ă©s csupán azĂ©rt nem rendelkezik rĂłla, mert ez eddig nem volt napi gyakorlat, akkor a polgármesternek- ha lenne nĂ©mi emberi tartása- nem lehetne kĂ©pviselĹ‘kkĂ©nt máshogyan, az egyikkel Ăgy, a másik felvetĂ©sĂ©re meg Ăşgy reagálni.
Ha meg már Ăşgy adĂłdott, hogy kĂ©rdezett egy kĂ©pviselĹ‘, márpedig Ă©n Ărásban tettem ezt meg- s a polgármester elmulasztotta a választ megad(at)ni rá, (elĹ‘Ărja azt is a szabályzatunk, hogy a feltett kĂ©rdĂ©sre az elĹ‘terjesztĹ‘nek kötelessĂ©ge válaszolni,) legalább válaszolnának rá szintĂ©n a szabályzat szerint (Ărásban Ă©s) 15 napon belĂĽl!
JĂşlius 26-hoz kĂ©pest már eltelt a 15 nap. No, de ha a jĂşlius 31-i ĂĽlĂ©shez számĂtják, akkor sem sok idĹ‘ van már a válaszadásra. Szerdáig akkor is jönni kellene a válaszlevĂ©lnek. No Ă©s igencsak Ă©rdekes az is, hogy miĂ©rt a közgyűlĂ©s idĹ‘pontjához számolják a15 napot, ha egyszer ott hallgattak a levelemrĹ‘l, mint a sĂr. Tudom, jön majd az elhárĂtásnak szánt másik magyarázat: tulajdonkĂ©ppen nem is azt a napirendet tárgyalták már, amivel kapcsolatosan Ă©n kĂ©rdĂ©seket tettem fel. Ez is Ĺ‘ket minĹ‘sĂti csupán. Hisz az elĹ‘terjesztĂ©s valĂłban jelentĹ‘sen megváltozott. Amikor mĂ©g összehĂvták az ĂĽlĂ©st, azt gondolták, sikeresen eladják a Kossuth utca 7. szám alatti városi tulajdont. Aztán a közgyűlĂ©s elĹ‘tti napokon -ahogy az már csak lenni szokott, a hihetetlen nagy kavarodásban- 4 bizottság, ugyan összevont ĂĽlĂ©sen, de háromfĂ©le „állapotban” kapta meg az elĹ‘terjesztĂ©st, háromfĂ©le határozati javaslati elkĂ©pzelĂ©ssel. S az is az igazsághoz tartozik, hogy valĂłjában az elĹ‘terjesztĂ©s ugyanarrĂłl a problĂ©márĂłl szĂłlt, a leĂrt kĂ©rdĂ©seim ugyanĂşgy ĂĽlnek Ă©s ugyanĂşgy meg kell válaszolni rá, hisz ha most mĂ©gsem sikerĂĽlt eladni, ettĹ‘l mĂ©g meghirdettĂ©k Ăşjra az Ă©rtĂ©kesĂtĂ©st Ă©s Ăşjra el akarják adni Ă©s Ăşjra napirenden lesz mindaz, amit most nagy hirtelenjĂ©ben levettek a napirendrĹ‘l.
A nyilvánosan közölt adatokbĂłl összerakva a törtĂ©netet azt gyanĂtom, a kavarodás pusztán abbĂłl fakadt, hogy aki meg akarta venni 85 millióért az ingatlant, per Ă©s tehermentessĂ©get kĂ©rve akart tulajdonossá válni Ă©s ezt az önkormányzat sajnos kĂ©ptelen volt garantálni. VĂ©lhetĹ‘en az egyik vevĹ‘jelölt, aki lĂ©nyegesen olcsĂłbban szeretett volna ehhez a vagyontárgyhoz hozzájutni, fenyegetĹ‘zött perrel, az önkormányzat pedig megijedt. Mert olyan „remek” munkát vĂ©geztek ezĂşttal is. S most kĂ©nytelen-kelletlen, Ăşjra kiĂrják az Ă©rtĂ©kesĂtĂ©si eljárást, pedig a pĂ©nz már nagyon kellene. KĂ©rdĂ©s, nem szĂşrják-e el a „boltot”, s nem fog-e megtörtĂ©nni, hogy ezĂşttal az ĂĽzlet majd kevesebbĂ©rt kel el. PĂ©ldául „egĂ©szen vĂ©letlenĂĽl” pont annak, aki perrel fenyegetĹ‘zött. Valami bűzlik, s nemcsak Dániában.
ĂŤme a jĂşlius 26-án Ărt Ă©s a polgármester-no meg az ellenzĂ©ki kĂ©pviselĹ‘társaim által is ismert levĂ©l.
Â
Porga Gyula
Polgármester úr részére
Veszprém MJV Önkormányzata
Tisztelt Polgármester Úr!
Tekintettel arra, hogy a 2012. jĂşlius 31-i (kedd) önkormányzati rendkĂvĂĽli közgyűlĂ©sen nem tudok rĂ©szt venni, ugyanakkor áttekintettem a városi honlapon megtalálhatĂł Ă©s a napirendi pontok közt szereplĹ‘ elĹ‘terjesztĂ©st illetve a szerzĹ‘dĂ©stervezetet a VeszprĂ©m 22/A/11 hrsz-Ăş ingatlan (Kossuth u. 7.) Ă©rtĂ©kesĂtĂ©sĂ©rĹ‘l, Ăgy felmerĂĽlt kĂ©rdĂ©seimet Ărásban fogalmaztam meg, s kĂ©rem, hogy azokra a válasz a közgyűlĂ©sen hangozzĂ©k el.
1. A szerzĹ‘dĂ©s 3. pontja rögzĂti, hogy a vĂ©telár 85 milliĂł forint, amely a „felek megállapĂtása szerint” a felkĂ©rt igazságĂĽgyi ingatlanforgalmi szakĂ©rtĹ‘ szakvĂ©lemĂ©nye figyelembe vĂ©telĂ©vel kerĂĽlt kialakĂtásra.
Ugyanakkor az elĹ‘terjesztĂ©s harmadik mondata azt rögzĂti, a felkĂ©rt szakĂ©rtĹ‘ az ĂĽzlethelyisĂ©g Ă©rtĂ©kĂ©t 47,8 milliĂł forintban állapĂtotta meg.
Nincs itt ellentmondás? Hogy lehet hivatkozni olyan szakvéleményre, amely a vevő által nyilván végiggondoltan tett ajánlatnak alig több, mint fele?
Mi van azokkal a Kossuth utcai ingatlanoknál, ahol nem érkezik be ilyen ajánlat? Ott sosem fog kiderülni, hogy mi lett volna az ingatlan valós forgalmi értéke?
Legalább a szerződésben ne hivatkozzunk olyan adatra, amely nem válik dicsőségünkre.
2. FizetĂĽnk-e – fizettĂĽnk-e a már eladottak után, s ha igen mennyi – ingatlanközvetĂtĹ‘i jutalĂ©kot bárkinek is, ugyanis ezek az eladási ajánlatok hirdetĂ©si formában is megjelentek, ugyanakkor egyáltalán nincs „tolakodás” a vevĹ‘jelöltek között.
3. A 13. pont rögzĂti, hogy a szerzĹ‘dĂ©si okiratot az Ă–nkormányzat kĂ©pviseletĂ©t ellátĂł ĂĽgyvĂ©di iroda kĂ©szĂti Ă©s ellenjegyzi. Miután a vevĹ‘ nyilván nem fizet az eladĂł ĂĽgyvĂ©djĂ©nek Ăgy az a kĂ©rdĂ©s, hogy ez jelent e az Ă–nkormányzatnak többletköltsĂ©get, vagy „belefĂ©r az átalányba”.
Veszprém, 2012. július 26.
Tisztelettel: Katanics Sándor (önkormányzati képviselő) |